برگزیده ها
ملاقات با مردم؛ مهمترین جاذبه توریستی ایران/ به مهمان‌نوازترین کشور روی زمین خوش‌آمدید

مازندمجلس: یک وبسایت خبری نیوزلندی در توصیف ایران به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفر در جهان کشورمان را سیاره‌ای تنها خوانده که جواهری بر تاج اسلام است.

مازندمجلس: یک وبسایت خبری نیوزلندی در توصیف ایران به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفر در جهان کشورمان را سیاره‌ای تنها خوانده که جواهری بر تاج اسلام است.

به گزارش ایلنا، «استاف» که یک پایگاه خبری نیوزلندی است، در بخشی از وبسایت خبری خود که به مقاصد جذاب سفر در جهان اختصاص دارد، ایران را «سیاره‌ای تنها» خوانده که «نگینی بر تاج اسلام» است. 

نویسنده این گزارش در ابتدای توصیف ایران گفته که «به مهمان‌نوازترین کشور روی زمین خوش آمدید. ایران نگینی بر تاج اسلام است. ترکیبی از معماری خارق‌العاده و مردمی که با خون گرمی بسیار از شما استقبال می‌کنند.»

این گزارش در بخش‌هایی به عظمت امپراتوری‌های ایران باستان اشاره کرده و در ادامه بخش بزرگی را به زیباییهای اسلام در ایران اختصاص داده است.

در بخش دوم این گزارش گفته شده ایران گنجینه‌ای از معماری زیبای اسلامی روی زمین است. آثار این تاریخ اسلامی در مساجد، اماکن تاریخی، باغ‌ها، خانه‌ها و پل‌ها در سراسر کشور دیده می‌شود. 

نویسنده در سفر خود به ایران به سفارت سابق آمریکا در ایران نیز سری زده و در گزارش خود گفته بهتر است با تاریخ مدرن ایران هم آشنا شوید. برای این منظور به سفارت سابق آمریکا در ایران که امروز تحت عنوان لانه جاسوسی از آن یاد می‌شود سری بزنید. 

این پایگاه اطلاع رسانی نیوزلندی مردم ایران را مردمی با ویژگی مهمان‌نوازی بی نهایت توصیف کرده که همه جا به توریست‌های خارجی پیشنهاد یک فنجان چای می‌دهند و اغلب اوقات برای صرف وعده‌های غذایی به منزل آنها دعوت می‌شوند. 

نویسنده به خواننده پیشنهاد ‌که در برابر تعارف ایرانی‌ها برای صرف وعده‌های غذایی به آنها بله بگویید و به این ترتیب تجربه خارق‌العاده‌ای در مواجه با فرهنگ باستانی و گرم مردم ایران داشته باشند و می‌نوسید: این تجربه‌ای خواهد بود که سال‌ها آن را در خاطرتان خواهید داشت. 

این گزارش مهمترین ویژگی‌های ایران را برشمرده و گفته : اولین تجربه خارق‌العاده دیدن مردم ایران است. آنها دوستانه‌ترین رفتار را در میان همه ملل جهان دارند. ایرانی‌ها با مهمان‌نوازی گرمشان هر سفری را جذاب‌تر می‌کنند. آنها خواستار کنار گذاشتن همه دشمنی‌ها با سایر کشورها هستند و با درها و آغوش باز از شما استقبال می‌کنند. هر کسی را که ملاقات می‌کنید از شما می‌پرسد نظرتان درباره ایران چیست؟ آنها با گفتن این جمله که « شما مهمان ما هستید » از شما با چای و غذا پذیرایی می‌کنند. دیدن مردم ایران بهترین تجربه سفر به ایران است.

در ادامه، این گزارش تجربه مهم دیگر در سفر به ایران را دیدن اصفهان ، نصف جهان خوانده و گفته: میدان جادویی نقش جهان یکی از تجربه‌های فوق العاده است. 

سومین تجربه از نظر نویسنده نیوزلندی این گزارش، دیدن شهر یزد است. شهری با ساختمان‌های کاه‌‌گلی و سقف‌های گنبدی و قنات‌های خارق‌العاده. بسیاری از توریست‌ها یزد را بهترین شهر ایران می‌دانند. 

چهارمین فاکتور جذاب ایران از نظر این گزارش غذاست. نویسنده این گزارش به انواع کباب در ایران اشاره کرده و گفته غذاهای ایرانی یکی بعد از دیگری از خوشمزه‌ترین غذاهای روی زمین هستند.

گزارش تجربه نویسنده توصیف نیوزلندی اسلام وبسایت خارق‌العاده خوانده غذاهای اسلامی تاریخ سفارت آمریکا مهمان‌نوازی وعده‌های غذایی ادامه بهترین پیشنهاد ایرانی‌ها معماری عنوان مقاصد مهمان‌نوازترین مهمترین ملاقات سیاره‌ای پایگاه استقبال مردمی نگینی اختصاص اشاره