برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با امیر کویت ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد. وی درباره کره شمالی گفت گزینه نظامی از جمله گزینه‌های پیش روی آمریکا علیه این کشور است.

مازندمجلس:  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و امیر کویت در یک کنفرانس خبری شرکت کردند. 
ترامپ در این کنفرانس خبری با اشاره به نشست ریاض گفت که تمامی کشورهای منطقه بایستی سهم خود را در مبارزه با گروه‌های افراطی ایفا کنند. وی گفت چنین تلاشی مقابله با ایران که از تروریسم و شبه‌نظامی حمایت می‌کند را هم شامل می‌شود. 
وی گفت که همکاری آمریکا با متحدانش پیامی به تروریست‌ها است که آنها به زودی شکست می‌خورند. ترامپ گفت: «به دنیا نشان خواهیم داد که نیروهای تخریب‌گر، توان مقابله با نیروهای طرفدار صلح و بهروزی را ندارند.» 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه آمریکا برای روابط نزدیک با کویت ارزش قائل است، گفت که وزارت خارجه آمریکا با فروش جنگنده‌های اف‌18 به کویت موافقت کرده است. 
ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اقدام نظامی علیه کره شمالی گفت: «گزینه نظامی علیه کره شمالی ممکن است، اما آیا چیزی اجتناب‌ناپذیر است؟ هیچ چیز اجتناب‌ناپذیر نیست. ارتش ما هیچ وقت قدرتمندتر از این نبوده است. ما هر روز به تجهیزات بهتری دست پیدا می‌کنیم. امیدواریم که مجبور به استفاده از آن علیه کره شمالی نباشیم.»
ترامپ گفت در صورتی که آمریکا مجبور به استفاده از گزینه نظامی علیه کره شمالی شود، روز «بسیار غم‌انگیزی خواهد بود.»
ترامپ همچنین گفت که از نقش میانجی کویت میان عربستان سعودی، امارات و قطر استقبال می‌کند. وی همچنین تمایل خود برای ایفای نقش به عنوان میانجی در تنش‌های میان برخی کشورهای عربی با قطر ایفای نقش کند.  ترامپ گفت که امیدوار است تنش‌ها به زودی حل خواهند شد. 
او گفت که تنش در روابط دیپلماتیک با قطر به دلیل تأمین مالی تروریسم توسط برخی کشورهای خاص به وجود آمده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با توجه به گزارش‌های ادعایی سازمان ملل متحد که سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون متهم کرده‌اند، قصد مداخله در این کشور را ندارد گفت: «تا آنجا که به سوریه مربوط می‌شود ما کاری در این کشور غیر از کشتن داعش نداریم.»
وی همچنین مدعی شد که با تلاش نیروهای نظامی آمریکا داعش در حال نابود شدن است. 
او با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته علیه دولت سوریه بعید است حکومت این کشور از سلاح شیمیایی استفاده کند، گفت: «اگر متوجه شویم که اسد از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند، بسیار مأیوس خواهیم شد.»
ترامپ در پایان این کنفرانس خبری با لحنی طنزآلود خطاب به امیر کویت گفت: «بسیار مفتخر و خرسندم که فهمیده‌ام شما هم با رسانه‌ها مشکل دارید.»
امیر کویت هم در این کنفرانس خبری گفت که قطر آماده بحث بر سر 13 شرط مطرح شده از سوی چهار کشور عربی برای پایان دادن به مناقشات است. 


ترامپ استفاده آمریکا نظامی شمالی می‌کند سوریه کنفرانس کشورهای تروریسم همچنین نیروهای شیمیایی بسیار گزینه اینکه اجتناب‌ناپذیر مجبور میانجی ایفای درباره پایان مقابله نداریم مبارزه حمایت اشاره خواهیم  ترامپ روابط سوالی