برگزیده ها
مازندمجلس: بودایی‌های اهل راخین با کمک پلیس یک روستای دیگر مسلمانان میانمار را به آتش کشیدند.

به گزارش تسنیم، خبرنگار بی‌بی‌سی در آسیای جنوب شرقی، گزارش داده که شاهد سوختن یک روستای مسلمانان روهینگیا در میانمار بوده است.

به گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی، گروهی مرد جوان و مسلح که از روستا خارج می‌شدند، خود را بودایی معرفی کردند و اذعان کردند که آنها روستا را به آتش کشیده‌اند.

بنا به اعلام مقام‌های سازمان ملل نزدیک به صد هزار نفر از مسلمانان روهینگیا که در چند روز اخیر خانه‌هایشان به آتش کشیده شده، از کشور گریخته و به بنگلادش فرار کرده‌اند.

خبرنگار بی‌بی‌سی یکی از خبرنگارانی بوده که مقام‌های میانمار برای گزارش شرایط به میانمار دعوت کردند، البته به این شرط که آنها مستقلا کاری نکنند و تنها به محل‌هایی بروند که دولت میانمار برایشان تعیین کرده است.

خبرنگاران در مسیر بازگشت از منطقه‌ای که مورد تایید مقام‌های دولتی بوده، ستونی از دود را می‌بینند که از میان درختانی در نزدیکی مزارع برنج برمی‌خاسته است.

وقتی خبرنگاران به نزدیکی محل آتش‌سوزی می‌رسند متوجه می‌شوند که روستایی به تازگی به آتش کشیده شده است.

اما همراهان میانماری خبرنگار بی‌بی‌سی به دور از دوربین‌ها با آنان صحبت کردند و آنها گفتند بودایی‌های اهل راخین هستند. یکی از آنها تایید کرد که آتش‌سوزی را او آغاز کرده و در این کار از پلیس هم کمک گرفته است.

بر اساس این گزارش، به جز مهاجمانی که روستا را به آتش کشیده بودند، کسی در آن جا باقی نمانده بود.
میانمار گزارش کشیده مسلمانان روستا مقام‌های خبرنگار بی‌بی‌سی روستای نزدیکی آتش‌سوزی تایید بودایی‌های راخین روهینگیا خبرنگاران