برگزیده ها

مازندمجلس: سران آلمان و چین در گفت‌وگوی تلفنی ضمن حمایت از پیشبرد راهکار سیاسی در حل بحران کره، از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ حمایت کردند.

مازندمجلس: سران آلمان و چین از گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز برای حل بحران کره شمالی استقبال کردند اما در عین حال اعمال تحریم‌های هرچه بیشتر علیه پیونگ‌یانگ را ضروری دانستند.«اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «شی چی‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در جریان گفت‌وگوی تلفنی ضمن حمایت از پیشبرد راهکار سیاسی برای حل بحران کره، در عین حال خواستار اعمال تحریم‌های سنگین‌تر علیه پیونگ‌یانگ شدند.
زایبرت در این مورد گفت: «آزمایش هسته‌ای نشانی از خطری ملموس برای امنیت منطقه است و نقض آشکار قوانین جهانی محسوب می‌شود. هر 2 طرف خواستار تحریم‌های سنگین‌تر علیه کره‌شمالی شدند و همزمان اعلام کردند که گفت‌وگو برای دستیابی به راهکاری مسالمت‌آمیز باید پیگیری شود.»
شی هم به مرکل گفت که کشورش به خلع‌سلاح منطقه معتقد است اما مسایل مربوط به برنامه هسته‌ای کره شمالی فقط به وسیله مذاکرات صلح آمیز حل می‌شوند.
پیش از این آلمان با احضار سفیر کره شمالی به آزمایش موشکی این کشور اعتراض کرده بود.
آلمان تحریم‌های شمالی اعمال خواستار اعلام سنگین‌تر هسته‌ای منطقه زایبرت آزمایش بحران کره‌شمالی بیشتر گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز حمایت پیونگ‌یانگ