برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - نامه نیوز نوشت: پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار داشته است: «من از توییتر استفاده نمی‌کنم زیرا فیلتر است. من به عنوان یک قانون گذار نمی‌توانم قانون را زیرپا بگذارم».

مازندمجلس:به راحتی می توان لیست بلندبالایی از مقامات مسئول و چهره های سیاسی که در توییتر عضو هستند تهیه کرد. به عنوان مثال: حسن روحانی رئیس جمهور که دو اکانت فارسی و انگلیسی دارد. محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه از جمله اولین کسانی است که راه ورود مسئولان به توییتر را باز کرد. او حتی از این شبکه به عنوان ابزاری برای سیاست ورزی بهره گرفت. توییت های پینگ پنگی با وزیر خارجه عربستان نمونه ای از این اقدام بود. حمید ابوطالبی معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری از دیگر چهره های سیاسی است که معمولا مواضع و حرف هایش را از طریق توییتر می زند. محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، سیدعباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و بانوان و حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور از دیگر دولتی های فعال در توییتر هستد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و برخی دیگر از اصولگرایان نیز در این شبکه اجتماعی عضو هستند. به عنوان مثال غلامعلی حداد عادل و پسرش نیز هستند. یکی دیگر از سیاسیون سرشناس در این حوزه محمود احمدی نژاد است که ترجیح می دهد فقط به زبان انگلیسی توییت کند. حمیدرضا بقایی و اسفندیار رحیم مشایی دو یار همیشگی اش نیز در این شبکه اجتماعی فعال هستند. در فهرست اصولگرایان توییترباز سید حسین نقوی حسینی، الیاس نادران، حمیدرسایی، مرضیه وحید دستجردی، احمد توکلی، مرتضی آقا تهرانی، علیرضا پناهیان، سعید جلیلی، محسن پیرهادی، عزت الله ضرغامی و رحمت الله حافظی را نیز باید قرار داد.

خانه ملتی ها نیز از توییتر غافل نیستند. محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید، علی مطهری، الیاس حضرتی، محمود صادقی، مصطفی کواکبیان، عبدالکریم حسین زاده، محمدعلی وکیلی، طیبه سیاووشی و ... از این جمله اند. به این فهرست بلند بالا باید برخی سیاسیون مثل عبدالله رمضان زاده، آذر منصوری، محمدعلی ابطحی، مصطفی تاجزاده، مهدی تندگویان، احمد حکیمی پور، احمد مازنی و ... را نیز افزود.

عضویت مسئولان در تویتتر آنقدر عادی شده که برنامه ای تحت عنوان توییتنا وجود دارد و به اعضای خود اجازه می دهد که توییت مسئولان و چهره های سیاسی را در آنجا دنبال کنند!

در این میان، برخی از مسئولان در اقدامی همراهانه تر با مردم ترجیح داده اند که از خیر مزایا و کاربردهای این شبکه اجتماعی فراگیر گذشته و تا زمانی که رفع فیلتر نشده است، از آن استفاده نکنند. پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی یکی از این افراد است. او گفت: « من از توییتر استفاده نمی کنم زیرا فیلتر است. من به عنوان یک قانون گذار نمی توانم قانون را زیرپا بگذارم».

او با اشاره به اینکه با فیلتر بودن توییتر مخالف است، گفت: «بهتر است به جای نادیده گرفتن قانون، در راستای رفع ایرادات آن حرکت کنیم. مسئولان نیز بعد از رفع فیلتر می توانند مثل همه مردم از این شبکه استفاده کنند».

27212

توییتر مسئولان عنوان سیاسی معاون جمهور فیلتر فراکسیون قانون استفاده اجتماعی توییت محمدعلی اسلامی مصطفی انگلیسی اصولگرایان محمود ترجیح فهرست الیاس سیاسیون