برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری روسیه گفت، اولین محموله کانتینری از طریق ایران و آذربایجان از بمبئی به سن پترزبورگ روسیه رسیده و سپس از همین مسیر بازگشته است.

مازندمجلس: رئیس جمهوری روسیه گفت، اولین محموله کانتینری از طریق ایران و آذربایجان از بمبئی به سن پترزبورگ روسیه رسیده و سپس از همین مسیر بازگشته است.
به گزارش نامه نیوز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این خبر را در جریان کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست گروه بریکس در چین اعلام کرد. نهمین دور نشست کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) روزهای 3 تا 5 سپتامبر در چین برگزار شد.
پوتین همچنین در این کنفرانس خبری گفت، سازمان ها و شرکت های ویژه از جمله سازمان ها و شرکت های چینی و شرکایشان از کشورهای دیگر در حال بررسی و مطالعه مگا پروژه جاده ابریشم جدید هستند.
وی افزود، گزینه های مختلفی برای چین وجود دارد: احداث مسیر ریلی از طیق قزاقستان و سپس رفتن به شرق و جنوب از طریق ایران و همچنین احتمالا از طریق روسیه.
پوتین تاکید کرد: «چین قصد دارد در ساخت راه آهن سریع السیر مسکو-کازان مشارکت کند. ما در جریان سفر قبلی رئیس جمهور چین مسکو در این باره بحث کردیم. اگر این پروژه اجرایی شود، قطارها می توانند با سرعت تقریبا 200 کیلومتر در ساعت در این مسیر حرکت کنند.»
رئیس جمهوری روسیه گفت: «ما در حال مطالعه و اجرای مسیرهای دیگر از جمله مسیر شمال-جنوب هستیم.»
کوریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب یک شبکه دریایی، ریلی و زمینی 7200 کیلومتری است که برای ارسال محموله های باری بین هند، روسیه، ایران، اروپا و آسیای میانه طراحی شده است.
این کوریدور قرار است در مرحله نخست سالانه 6 میلیون تن بار را جابجا کند و سپس ظرفیت آن به بیش از 10 میلیون تن برسد.
روسیه پوتین جمهوری مطالعه میلیون پروژه کوریدور همچنین کنفرانس ارسال محموله جریان بریکس کشورهای