برگزیده ها
واردات قاچاق پوشاک به ۲.۷ میلیارد دلار می رسد

مازندمجلس: مشاور وزیر صنعت گفت: گسترش قاچاق ، تولید، سرمایه گذاری، صادرات و اشتغال صنعت پوشاک کشور را با خطر جدی مواجه می کند.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، گلنار نصرالهی  افزود: صنعت پوشاک از  صنایع با ارزش افزوده بالا، اشتغال آفرین، ارزآور و ... در مملکت است.

 وی با اعلام اینکه تولید پوشاک ممتازترین رشته در صنایع نساجی است، اظهار داشت: این صنعت ضمن برخورداری از بالاترین ارزش‌افزوده در بین صنایع نساجی دارای ویژگی های برجسته دیگری مانند  اشتغال پایدار، دوستدار محیط‌ زیست، بازار مصرفی فوق العاده گسترده و قدرت ارزآوری شگرف است.

 مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم با تصریح بر اینکه قاچاق بلای جان صنعت پوشاک کشور است، گفت: مبارزه جدی با پدیده مزبور  بسیار ضروری به نظر می رسد.

 وی در ادامه با بیان اینکه مرجع رسمی اعلام میزان قاچاق و واردات غیر رسمی، ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز کشور است، افزود: بر اساس گزارش این ستاد سالانه ۲.۵ تا ۲.۷ میلیارد دلار پوشاک قاچاق به کشور وارد می شود.

 نصرالهی تصریح کرد: خوشبختانه  در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای جلوگیری از قاچاق پوشاک در کشور صورت گرفته و این روند همچنان به قوت خود باقی است.

 وی از کاهش حقوق ورودی پوشاک به کشور خبر داد و گفت: افزایش حقوق گمرکی خود عامل گسترش واردات غیررسمی و قاچاق در جامعه است.

 مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم افزود: خوشبختانه با کاهش حقوق ورودی گمرکی پوشاک از ۱۵۰ به ۵۵ درصد واردات رسمی در این حوزه نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

پوشاک قاچاق صنایع واردات نساجی اینکه افزود مبارزه بسیار ورودی گمرکی افزایش تصریح تجارت اشتغال اعلام گزارش میلیارد  مشاور