برگزیده ها
مازندمجلس: مالزی گفت این کشور آماده پذیرش و سرپناه دادن به مسلمانان روهینگیا است که از خشونت‌های حکومت میانمار فرار می‌کنند.

به گزارش فارس، گارد ساحی مالزی گفت مسلمانان روهینگیایی را که از میانمار می‌گریزند، باز نمی‌گرداند و برایشان سرپناه موقت فراهم خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، از روز 25 آگوست با حمله ارتش میانمار به استان مسلمان نشین راخین، موج جدید فرار مسلمانان روهینگیا از میانمار به سمت بنگلادش آغاز شده است.

این موج فرار مسلمانان روهینگیا به بنگلادش، به چالشی برای این کشور تبدیل شده است و حکومت بنگلادش قصد دارد این مسلمانان را به یک جزیره دورافتاده در خلیج بنگال منتقل کند. بنگلادش که خود کشوری پرجمعیت و فقیر است به نیروهای گارد مرزی دستور داده جلوی ورود غیرقانونی مهاجران میانماری را بگیرد. 

اما کشور مالزی اعلام کرد آمادگی دارد 100 هزار مهاجر روهینگیایی را پذیرش کند و نیازهای اساسی را برای آن‌ها فراهم آورد. تایلند هم برای پذیرش مردم فراری از ظلم حکومت میانمار اعلام آمادگی کرده است. 

از زمان حمله حکومت میانمار به استان مسلمان نشین راخین و به آتش کشیدن خانه‌های روستاییان، بیش از 400 نفر کشته و بیش از 160 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا با پای پیاده و یا با قایق از این کشور گریخته‌اند. 

دولت میانمار اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه شامل مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو را به مردم استان راخین نمی‌دهد. همچنین تیم‌های بین‌المللی اجازه ورود به این منطقه را ندارند.

هیئت مدیره برنامه غذایی سازمان ملل درخواست فوری کمک‌ مواد غذایی به مهاجران روهینگیا را داده است. امدادگران بین‌المللی هم گفته‌اند حداقل 13 میلیون دلار بیشتر برای تهیه مواد غذایی انرژی‌زای اساسی برای این افراد،‌ نیاز دارند.
 
میانمار مسلمانان روهینگیا غذایی حکومت بنگلادش پذیرش مالزی راخین استان اساسی اجازه آماده بین‌المللی آمادگی اعلام مسلمان روهینگیایی سرپناه مهاجران فراهم