برگزیده ها
لاله افتخاری: یکی از بی‎سوادها که دولت را نقد کرد من بودم/ دولت باید صبورتر باشد

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - هضو حزب موتلفه اسلامی در خصوص واکنش دولت به منتقدان، گفت: اینکه اگر رهبری، دولت را نقد کنند، بگویند اطلاعاتشان کامل نیست و اگر طلاب و کارشناسان نظرشان را بیان کنند، دولت بگوید اینها بی‎سواد و بی‌شناسنامه هستند؛ اتفاق غلطی است . این کوتاهی‌ها باید رفع شود.

مازندمجلس:لاله افتخاری در خصوص نقدپذیری دولت به خبرآنلاین گفت: یکی از وظایف و حقوق هر فرد در جامعه انتقاد و نصحیت است؛ مردم نمی توانند نسبت به دولت و مدیران بی تفاوت باشند؛ در مقابل دولت مردان نیز باید ظرفیت پذیرش این انتقادات را داشته باشند و نسبت به جامعه بی تفاوت نباشند.

نماینده مجلس نهم ادامه داد: جامعه باید چهارچوب‌های برای نقد در نظر بگیرد؛ چهارچوب یعنی گفتن نقاط قوت و نقاط ضعف به جهت اصلاح. ممکن است گاهی نقدها با تندی هایی همراه شود، اما سعه صدر برای همین موقعیت ها است؛ کسی با ناز و نوازش نقد نمی کند! سعه صدر جایی مشخص می شود که شنونده، سخنان انتقادی هر فرد را با هر لحنی بتواند بشنود. دولت باید در برخوردش با منتقدان صبورتر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه انتقاد جایگاه شرعی و قانونی دارد، اظهار کرد: گاهی ممکن دولت وقت دچار اشتباه شود و این اصلا دور از ذهن نیست. برای مثال سند سر تا پا مشکل 2030  که با نگاه تخصصی نیز دارای قصور بسیاری بود. خیلی از کشورهای غیر مسلمان که باید و نبایدهای ما را هم نداشتند این سند را رد کرده بودند. اما در پاسخ انتقادات کارشناسان گفته شد یک عده طلبه بی‎سواد به آن معترضند! یکی از آن بیسوادها بنده بودم! من نه تنها برای دولت و نظام، بلکه به عنوان شخصی که در یک روز دوبار در سازمان ملل سخنرانی داشتم، نگران بشریت بودم.

27216

جامعه انتقادات ادامه تفاوت انتقاد صبورتر افتخاری