برگزیده ها
بررسی حلقه نو ظهور در جریان اصلاح‌طلبان مازندران/ از دانش آموختگی در دانشگاه امام صادق تا قلع و قمع چهره‌های شاخص اصلاح طلب

اختصاصی مازندمجلس: بررسی زوایای مختلف حلقه نوظهور اما کهنه کار در درون جریان اصلاح طلبان مازندران که اقدام به قلع و قمع اصلاح‌طلبان شناخته شده می‌کند و قصد دارد پای بزرگان اصلاح طلب مازندران را از استان قطع کند سبقه‌ی چندین ساله دارد.

اختصاصی مازندمجلس: اصلاح طلبان مازندران که سبقه سیاسی و مبارزاتی بسیاری از چهره‌های شاخص آن به پیش از انقلاب باز می‌گردد و در تمام دوران پس از انقلاب در عرصه‌های مختلف درخشیدند اگرچه دولت اصلاحات را یاری نمودند اما در دو دولت بعد از آنان مغضوب واقع شده و در نهایت توانستند گفتمان اعتدال را یاری نموده و طی چند سال اخیر با تشکیل شورای‌سیاستگذاری امورات سیاسی اصلاح طلبان را مدیریت نموده و در بزنگاه‌های انتخابات مجلس دهم، ریاست جمهوری و شوراها اثرگذار بوده‌اند اینک در پسا انتخابات عزم خود را برای نقش آفرینی در تغییر مدیران استانی جزم نمودند.

اما در مازندران حلقه‌ای که منتسب به یکی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) است چندی پیش با مهندسی انتخابات شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اقدام به تضعیف جایگاه یکی از گزینه‌های مطرح برای استانداری مازندران نمود این گزینه که از چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلبان استان و پیشتر سرپرست استانداری مارندران و استاندار زنجان بوده است با بد عهدی عده‌ای از اصلاح‌طلبان وابسته به حلقه دانش آموخته دانشگاه امام صادق مواجه شد.

محفلی که حتی به گزینه شاخص و عضو حزب کارگزاران نیز رحم نکرد تا این فرد در جلسه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تنها ۸ رای بگیرد.

انحصار طلبی حلقه نوظهور اما کهنه کار به حدی است که تاب تحمل هیچ چهره شاخص اصلاح‌طلب دیگر را در کنار خود ندارد.

تحلیل آرای نفر اول و سوم منتخبین شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد فاصله ۶ رای معنادار در میان این دو فرد وجود دارد.


اگر آرای نفر اول با نفر چهارم که از چهره‌های شاخص حزب کارگزارن در کشور است مقایسه کنیم وضع از این نیز بدتر است اختلافِ ۹ رای معنا دار!

بررسی زوایای مختلف حلقه نوظهور اما کهنه کار در درون جریان اصلاح طلبان مازندران که اقدام به قلع و قمع اصلاح‌طلبان شناخته شده می‌کند و قصد دارد پای بزرگان اصلاح طلب مازندران را از استان قطع کند سبقه‌ی چندین ساله دارد.

دانش آموخته دانشگاه امام صادق به عنوان ایدئولوگ این حلقه که سابقه تحصل در دانشگاهی دارد که دانش آموختگانی همچون حسام الدین آشنا از آن چهره اند که امروزه پل ارتباط وی با دولت است اما این دانشگاه تحصیل کردگان دیگری همچون وحید یامین پور، سعید جلیلی، محمداسمائیل کوثری عضو جبهه پایداری را نیز دارد.

مازندمجلس به زودی عملکرد و رد پای این حلقه از دوران اصلاحات و زمان استانداری دکتر انصاری در مازندران تا روند تخریب و بد اخلاقی نسبت به نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی را واکاوی خواهد نمود تا نشان دهد در دوران استانداری چهره‌ای اصلاح‌طلب و مدیری توانمند همچون دکتر انصاری در مازندران، حلقه نوظهور در نقطه مقابل آن چه کرد و چگونه برای رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلبی که در انتخابات مجلس کاندیدا می‌شدند نقش آفرینی‌ می‌نمود و اینک چهره‌های ملی اصلاح‌طلب مازندرانی چگونه با هجمه و تخریب این حلقه تمایلی برای بازگشت به مازندران و پذیرش مسئولیت اجرایی در استان ندارند و جریان رسانه‌ای این حلقه هرگاه نام استاندار سابق زنجان و گزینه مطرح استانداری مازندران را مطرح می کنند، بازنشسته بودن آن را نیز پسوند نامش قرار می‌دهند.

بررسی حلقه نو ظهور در جریان اصلاح‌طلبان مازندران/ از دانش آموختگی در دانشگاه امام صادق تا قلع و قمع چهره‌های شاخص اصلاح طلب