برگزیده ها
اطلاعات ۴۴ درصد مردم آمریکا و میلیون ها کانادایی و انگلیسی هک شد

مازندمجلس: حمله موفق هکرها به شرکت Equifax که یکی از بزرگترین شرکت‌های رتبه بندی و تهیه گزارش‌های اعتباری در ایالات متحده محسوب می‌شود، منجر به سرقت اطلاعات 143 میلیون آمریکایی شده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، سرقت این اطلاعات در 29 جولای رخ داده و بر اساس اطلاعیه این شرکت که مقر آن در شهر آتلانتا واقع است، هکرها از اواسط ماه می تا ماه جولای با سواستفاده از یک آسیب پذیری در وب سایت Equifax توانسته‌اند به فایل‌های مشخصی دسترسی پیدا کنند.

داده‌های سرقت شده شامل اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی مردم، شماره های تامین اجتماعی، تاریخ تولد، آدرس منزل و در برخی موارد  اطلاعات مربوط به گواهینامه رانندگی افراد بوده است. این بزرگترین حمله موفق هکری در سال 2017 لقب گرفته است.

علاوه بر امریکایی ها، میلیون ها انگلیسی و کانادایی هم قربانی این حمله هکری بی سابقه بوده اند. هر چند تعداد دقیق این افراد اعلام نشده است. تعداد افراد امریکایی که شماره های کارت های اعتباری آنها افشا شده 209 هزار نفر و تعداد افرادی که اطلاعات دقیق هویتی آنها به طور کامل افشا شده 182 هزار نفر است.

Equifax این رویداد را برای شرکت مذکور ناامیدکننده توصیف کرده وضمن عذرخواهی از تلاش برای شناسایی عوامل حمله مذکور خبر داده است. همچنین وب سایتی به نشانی https://www.equifaxsecurity2017.com/ راه اندازی شده تا افراد قربانی بتوانند از شرایط خود مطلع شوند.

ب

اطلاعات افراد تعداد مذکور امریکایی قربانی Equifax میلیون کانادایی انگلیسی جولای شماره