برگزیده ها

مازندمجلس: وبگاه بلومبرگ نوشت: عربستان سعودی که از سرنگون شدن دولت سوریه نا امید شده، برای مقابله با قدرت گرفتن ایران، به روسیه نزدیک می‌شود.

مازندمجلس: پایگاه خبری «بلومبرگ» در یادداشتی به بررسی وضعیت بحران سوریه پرداخته و نوشت درپی عملیات‌های موفق روسیه برای حفظ «بشار اسد»‌ در جایگاه ریاست جمهوری سوریه، عربستان سعودی هم از تفکر تغییر نظام سوریه دست برداشته است.
به گزارش نامه نیوز در ابتدای این یادداشت آمده است که کشورهایی که درباره سوریه با هم اختلاف داشتند اکنون مشغول همکاری درباره طرحی هستند که فعلا اسد را در جایگاه خود باقی می‌دارد.
عربستان سعودی ماه گذشته میزبان نشستی از گروه‌های مختلف معارض سعودی برای حصول توافقی میان مخالفان تندرو اسد با کسانی که چندان خواستار برکناری فوری او نیستند، بود.
بلومبرگ، تغییر رویکرد عربستان را ضربه جدیدی به معارضان سوری که شاهد افزایش کنترل اسد بر مناطق مختلف سوریه طی 2 سال گذشته بودند، توصیف کرد.
«مصطفی العانی» رئیس بخش امنیتی دفاعی مرکز تحقیقات دبی می‌گوید: «سعودی‌ها اکنون فهمیده‌اند که روسیه می‌تواند تنها شریکی باشد که بحران سوریه را پایان دهد. آنها (عربستان) مشکلی با ایده باقی ماندن دولت فعلی سوریه ندارند.»
در ادامه این یادداشت آمده است: «یک انگیزه دیگر برای نزدیک شدن (عربستان) به روسیه، تمایل آنها برای مقابله با قدرت گرفتن ایران است. با خارج شدن اسد از تیررس، دشمنان او در حال تغییر اهداف خود هستند.»
العانی با بیان اینکه دولت سوریه دیگر مشکلی برای سعودی‌ها نیست، افزود: «مشکل حضور ایرانیان در میدان است. آمریکا و اسرائیل می‌گویند روسیه باید به حضور ایران در سوریه پایان دهد.»
بلومبرگ در پایان تاکید کرد آمریکا و متحدان اروپایی‌اش هم باید مانند عربستان و ترکیه، موضع خود را درباره اسد تغییر دهند.
سوریه عربستان روسیه تغییر بلومبرگ سعودی درباره پایان سعودی‌ها مشکلی آمریکا العانی یادداشت بحران جایگاه اکنون گذشته مختلف