برگزیده ها

مازندمجلس: دولت سوریه در پاسخ به ادعاهای کمیته تحقیق وابسته به شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی اعلام کرد که دمشق چنین سلاحی را در اختیار ندارد که بخواهد از آن استفاده کند.

مازندمجلس: «حسام الدین آلا» نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو در پیامی به رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که دمشق هرگز از گازهای سمی استفاده نکرده و نخواهد کرد، چراکه اولا چنین سلاحی را در اختیار ندارد، دوما اینکه استفاده از آن را جنایت اخلاقی می داند.
حسام الدین آلا در پاسخ به گزارش کمیته سازمان ملل که در آن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی متهم شد، گفت: این اتهامات سیاسی و باطل و بی پایه و اساس است.
آلا تصریح کرد: با وجود هشدارهای مکرر ما از سرانجام رفتارهای انحرافی کمیته تحقیق سازمان ملل، این کمیته همچنان به اتهامات و تفسیرات دروغین خود علیه دمشق ادامه می دهد. اصرار کمیته بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه، خروج آشکار آن از حیطه وظایفش و خروج از شورای حقوق بشر است.
وی افزود: روند سیاسی و گزینشی که کمیته تحقیق سازمان ملل از زمان تاسیس آن در نادیده‎گرفتن حق مشروع جمهوری عربی سوریه برای دفاع از شهروندان آن در مبارزه با تروریسیم در پیش گرفته است، باعث شده است دمشق همه گزارش‌های این کمیته که به بوق‌های ارزان برای خدمت به سناریوهای غربی تبدیل شده، رد کند.
نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو در پایان تاکید کرد که جمهوری عربی سوریه از شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌خواهد که جلوی فعالیت کمیته‎هایی که به هیبت شورا آسیب وارد می‌کنند، بگیرد و اجازه ندهد که برخی کشورهای عضو از آن برای تحقق اهداف سیاسی خود سوء استفاده کنند.

سوریه کمیته استفاده سیاسی شورای شیمیایی تحقیق جمهوری اتهامات گزارش الدین نماینده