برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت خارجه آمریکا فروش بیش از 3.8 میلیارد دلار سلاح شامل جنگنده‌های اف‌-16، موشک و قایق‌های گشتی به بحرین را تأیید کرد.

مازندمجلس: پنتاگون روز جمعه اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا فروش بیش از ۳.۸ میلیارد دلار سلاح شامل جنگنده‌های اف‌-۱۶، موشک و قایق‌های گشتی به بحرین را تأیید کرد. 
به گزارش نامه نیوز مطابق اعلام وزارت دفاع آمریکا این بسته پیشنهادی، فروش ۱۹ جنگنده لاکهید مارتین F-16V به ارزش بیش از ۲.۷ میلیارد دلار را شامل می‌شود.
دو قایق گشتی ۳۵ متری مجهز به مسلسل، ۲۲۱ موشک ضد تانک ساخت شرکت «ریتیون» و ۱.۸ میلیارد دلار برای ارتقاء ناوگان جت‌های اف-۱۶ فعلی این کشور دیگر دیگر مفاد این بسته تسلیحاتی را تشکیل می‌دهند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ماه می بعد از دیدار با پادشاه بحرین گفت که روابط واشنگتن با ریاض بهبود پیدا خواهد کرد.
علی‌رغم این، باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا یک ماه بعد گفت کنگره آمریکا تا زمانی که کشورهای عضو شورای همکاری مناقشات خود با قطر را حل نکنند از فروش تسلیحات به آنها جلوگیری خواهد کرد.
علی‌رغم این، یک مقام آمریکایی به شرط عدم افشای نام گفت که کمیته روابط خارجی سنا و کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا فروش این سلاح‌ها را تأیید کرده‌اند.
گروه‌های حقوق بشری قبلاً از اقدام آمریکا و کشورهای غربی برای ادامه فروش سلاح به بحرین که حقوق شهروندانش را نادیده می‌گیرد ابراز نگرده‌اند
آمریکا بحرین میلیارد روابط خارجی تأیید کمیته کشورهای وزارت اعلام علی‌رغم