برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو آماده است که در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا با آمریکا تعامل و مذاکره داشته باشد.

مازندمجلس: به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری راشا تودی، پیش از این دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرده بود که این سازمان آمادگی فراهم ساختن بستری برای بهبود روابط آمریکا و روسیه را دارد.
دستگاه دیپلماسی روسیه در همین زمینه اعلام کرد: ما آمادگی این را داریم که تعاملی محترمانه و نتیجه‌محور با تمامی اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا از جمله ایالات متحده داشته باشیم اما بدون در نظر گرفتن منافع طرف مقابل، هیچ کاری ممکن نیست.
دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: متاسفانه با توجه به رویدادهای اوکراین، طرف آمریکایی اقدام به اعمال فشار، کاربست گفتمانی خصمانه و پا فرا گذاشتن از چارچوب دیپلماتیک کرده است.
مسکو اعلام کرد، رویکرد تعاملی آمریکا بهبود روابط دو جانبه و تحقق اهداف سازمان امنیت و همکاری اروپا را دچار سختی و چالش کرده است.
وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد، مسکو همواره از بهره‌گیری از سازمان امنیت و همکاری اروپا به عنوان چارچوبی برای مذاکرات سازنده و دستیابی به راهکارهایی سازشگرانه برای حل مشکلات موجود در منطقه حمایت کرده است.
اعلام روسیه اروپا امنیت همکاری آمریکا آمادگی دیپلماسی تعاملی دستگاه بهبود گزارش روابط