برگزیده ها
صادرات تعاونی های استان مرکزی در دولت تدبیر و امید به 32 میلیون دلار رسید

مازندمجلس: اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: صادرات تعاونی های این استان در دولت تدبیر و امید به 32 میلیون دلار رسید.

مازندمجلس: محمد تقی آبایی هزاوه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان صادرات از طریق 12 شرکت تعاونی در استان مرکزی انجام شده است.
وی بیان کرد: تعاونی های استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون نیز در حوزه تولید مواد شیمیایی و پتروشیمی، مواد غذایی، فرش دستباف، ماهیان زینتی و مواد معدنی به کشورهای مختلف صادرات داشته اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ارزش صادرات پیش بینی شده برای شرکت های تعاونی این استان تا پایان سال جاری 14 هزار و 960 دلار است که انتظار است این شرکت ها با شناسایی بازارهای هدف و ارتقای کیفیت تولیدات خود بیش از این سهم صادرات داشته باشند.
آبایی هزاوه تصریح کرد: 15 شرکت تعاونی با مزیت بالای صادراتی در استان مرکزی وجود دارد که هنوز بارور نشده و حمایت از آنها امری ضروری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: مهمترین مشکل تعاونی های این استان نبود بازار فروش ارزیابی شده که شناسایی نیاز بازارهای داخلی و خارجی و افزایش کیفیت تولیدات در دستور کار قرار گرفته است.
2 هزار و 212 شرکت تعاونی فعال با 894 هزار نفر عضو در گرایش های مختلف در استان مرکزی وجود دارد.
از ابتدای امسال تاکنون 31 شرکت تعاونی با سه هزار و 75 نفر عضو و پیش بینی سه هزار و 78 فرصت شغلی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075/ خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

اقتصاد

تعاون و اشتغال

صادرات

استان مركزي

استان مرکزی تعاونی صادرات تعاون شناسایی اجتماعی تولیدات کیفیت بازارهای تاکنون هزاوه آبایی ابتدای امسال مختلف مدیرکل