برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، وزارت خارجه این کشور بسته‌های فروش تسلیحاتی به بحرین به ارزش بیش از ۳.۸ میلیارد دلار را که از جمله شامل جنگنده‌های اف‌۱۶، موشک، کشتی‌های گشت‌زنی و موارد دیگر می‌شود، تایید کرد.

مازندمجلس: به گزارش خبرگزاری رویترز، این تاییدیه فروش با اطلاع‌رسانی سال گذشته وزارت خارجه آمریکا به کنگره همزمان شد که در آن زمان مشابه همین قرارداد تسلیحاتی را به‌ دلیل نگرانی‌های حقوق بشری در بحرین به تاخیر انداخته بود.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، این پیشنهاد فروش شامل ۱۹ جنگنده اف-‌۱۶وی (F-۱۶V) ساخت شرکت لاکهید مارتین است که احتمالا ارزش آن تا ۲.۷ میلیارد دلار می‌شود.
پنتاگون در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کرد، سایر قراردادهای فروش بالقوه که جمعه تایید شد شامل فروش دو قایق گشت‌زنی ۳۵ متری مجهز به مسلسل و ۲۲۱ موشک ضد تانک ساخت شرکت ریتون است.
در همین حال ارتقای ناوگان کنونی جنگنده‌های اف۱۶ بحرین به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار نیز دیده شده است.
ماه مه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت روابط واشنگتن با بحرین ارتقا خواهد یافت که این سخنان پس از دیدار با پادشاه بحرین در ریاض صورت گرفت. با این حال، سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا ماه ژوئن گفت تا زمانیکه آنها در حل مناقشه با قطر پیشرفتی نکرده باشند، جلوی روند فروش تسلیحات به اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس از جمله بحرین را می‌گیرد.  
اما یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، جمعه گفت که پیشنهاد فروش مذکور از سوی کمیته‌های روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا چراغ سبز گرفته است. این مقام آمریکایی همچنین گفت ایالات متحده درباره مسائل حقوق بشری و اصلاحات سیاسی گاها با بحرین تماس دارد و بر پیگری دولت بحرین روی تلاش‌هایی که می‌تواند امنیت منطقه‌ای را ارتقا دهد تاکید می‌کند.
بحرین آمریکا روابط وزارت میلیارد ارتقا آمریکایی پیشنهاد خارجی گزارش خارجه تایید تسلیحات اعلام