برگزیده ها
آمارسازی فیس بوک در مورد تعداد کاربرانش

مازندمجلس: فیس بوک به آمارسازی دروغین در مورد تعداد کاربران خود متهم شده است، زیرا آمار ارائه شده در این زمینه در آمریکا و انگلیس با آمارسرشماری‌های این کشور در تناقض است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وی تری، انتشار این اخبار در شرایطی که فیس بوک در تلاش برای تبدیل به یک شرکت چندرسانه ای بزرگ است، خبر خوشی نیست. به تازگی پیشنهاد این شرکت برای انعقاد قراردادی به ارزش 600 میلیون دلار برای پوشش تلویزیونی 5 ساله لیگ برتر کریکت هند هم رد شد.
برایان ویسر تحلیل گر موسسه تحقیقاتی Pivotal می گوید: فیس بوک مدعی است41 میلیون نفر از امریکایی های 18 تا 24 سال در این شبکه اجتماعی عضویت دارند. این رقم در مورد آمریکایی های 25 تا 34 سال و 35 تا 49 سال به ترتیب 60 و 61 میلیون نفر است.
این در حالی است که بر اساس داده های سرشماری آمریکا در مجموع 31 میلیون آمریکایی بین 18 تا 24 سال، 45 میلیون آمریکایی بین 25 تا 34 سال و 61 میلیون نفر آمریکایی بین 35 تا 49 سال در این کشور زندگی می کنند و لذا اصولا تعداد کمتری آمریکایی در این کشور نسبت به داده های فیس بوک وجود دارند.
آمارسازی فیس بوک محدود به امریکا نیست و در انگلیس هم مشکل مشابهی وجود دارد. به عنوان مثال، بر اساس سرشماری صورت گرفته در این کشور تنها 5.8 میلیون انگلیسی بین 18 تا 24 سال سن دارند، اما آمار فیس بوک تعداد اعضای انگلیسی در این سن را 7.8 میلیون نفر نشان می دهد. بنابراین مشخص نیست 2 میلیون نفری که اصولا وجود فیزیکی ندارند، چگونه به آمار اعضای فیس بوک اضافه شده‌اند. فیس بوک هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

م
 

 

میلیون آمریکایی تعداد دارند انگلیسی اعضای سرشماری آمارسازی اصولا