برگزیده ها
میانمار، سازمان ملل و دولت‌ها، از ابزارهایشان به حل مساله مسلمانان روهینگیا برخیزند

مازندمجلس: در نامه‌ای با محکوم کردن نسل‌کشی مسلمانان در میانمار، از سازمان ملل و جامعه جهانی خواستند از همه ابزارها برای پایان دادن به این مصیبت استفاده کنند.

مازندمجلس: در نامه‌ای با محکوم کردن نسل‌کشی مسلمانان در میانمار، از سازمان ملل و جامعه جهانی خواستند از همه ابزارها برای پایان دادن به این مصیبت استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جامعه بشری بار دیگر با یک مصیبت انسانی با ابعادی گسترده و غیرقابل باور روبه‌رو است؛ فاجعه‌ای که به صورت نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار رخ نموده و منجر به کشتار وسیع و بی‌رحمانه مسلمانان، سوزانده شدن خانه و کاشانه آنان و آوارگی هزاران تن از کسانی شده است که از شدت فشار و تهدید، محل زندگی خود را به سوی آینده‌ای نامعلوم و خطر خیز ترک کرده‌اند.

قرن بیست و یکم تجربه جامعه بشری را در زمینه زیست اجتماعی و حقوق بشر به این دستاورد روشن و ارزشمند بدل کرده که متخلفان و مجرمان، حتی جنایت‌کاران نیز صاحب حقوق و کرامت انسانی هستند و برای مجازات آنان هیچ گونه خودسری و روش بی‌رحمانه‌ای قابل دفاع نیست، چه رسد به مردمان عادی و بی‌گناه و کودکانی معصوم که دفاع و حمایت از آنان از ابتدایی‌ترین تکالیف حکومت‌ها و جامعه جهانی است. در این مقوله، از چه کسی بیشتر از خانم آن سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل انتظار می‌رود که این مهم را درک کند؟ چراکه ایشان در قبال حقوق انسانی شهروندان و اهالی کشور خویش مسئولیت خاص و تعریف شده دارد. از یاد نبریم که خانم سوچی برای سال‌ها خود قربانی نقض حقوق بشر توسط صاحبان قدرت بود و اکنون دغدغه‌داران حقوق بشر از او نمی‌پذیرند که به نقض حقوق انسانی با خشن‌ترین و عریان‌ترین روش‌ها چنین بی اعتنا باشد!

ما امضاکنندگان این نامه نسل کشی مسلمانان روهینگیا را به شدت محکوم می‌کنیم و از دولت میانمار و خانم آن سان سوچی، نهادهای حقوق بشری، سازمان ملل متحد و دولت‌ها، به ویژه دولت‌های اسلامی و فعالان حقوق بشر در جامعه جهانی می‌خواهیم که با بهره‌گیری از همه ابزارهای سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای خود به مقابله با این مصیبت و حل مساله مسلمانان روهینگیا برخیزند.

۱- انجمن روزنامه نگاران زن ایران (رزا)

۲- جامعه زنان انقلاب اسلامی

۳- جامعه زینب

۴- جمعیت حمایت از حقوق‌بشر زنان

۵- جمعیت زنان مسلمان نواندیش

۶- حزب مجمع زنان اصلاح‌طلب

۷- کمیته زنان خانه احزاب ایران

جامعه مسلمانان میانمار انسانی روهینگیا مصیبت جهانی اسلامی حمایت جمعیت محکوم دولت‌ها مساله برخیزند احزاب نسل‌کشی