برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی گفت :بارش در مازندران همچنان ادامه دارد و در 24 ساعت گذشته بیشترین باران در رامسر بارید.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد اصغری گفت: با توجه به رطوبتی که در مازندران وجود دارد امروز احتمال بارش پراکنده خواهد بود در ساعات گذشته میزان بارندگی در رامسر به 109میلیمتر رسید‏، در گلستان هم شرایط برای وقوع بارش مهیا است.

وی گفت: در گیلان از روز دوشنبه شاهد بارش خواهیم بود‏، در اردبیل تا اواسط هفته آینده به طور تقریبی هوا آرام است و روند افزایش دما اتفاق می‌افتد.سرعت باد در ساعاتی در منطقه مراوه تپه تا 72 کیلومتر بر ساعت هم گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی در ادامه افزود: احتمال وقوع بارش در شمال شرقی کشور یعنی ارتفاعات خراسان شمالی مناطقی مثل راز، بجنورد و بلندی‌های سمرقان، زیاد است. برای خراسان رضوی و خراسان جنوبی وزش باد پیش بینی می‌شود. باد‌های معروف 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان در حد گردوخاک هستند، میزان سرعت باد حداکثر در منطقه زابل، هیرمند و هامون می‌تواند تا 80 کیلومتر بر ساعت هم برسد.

اصغری گفت: در جنوب سیستان و بلوچستان ودر شرق هرمزگان با وجود جریانات دریا به خشکی احتمال وقوع بارش وجود دارد. امروز در هرمزگان به طور نسبی هوا گرم و  خلیج فارس آرام است، اما آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان متلاطم هستند.

وی افزود: در جنوب غرب کشور در خوزستان همچنان هوا شرجی است. باوجود جریانات دریا به خشکی درنیمه شرقی خوزستان احتمال بارش وجود دارد. در ایلام، کرمانشاه پدیده غالب به ویژه فردا وزش باد خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآوردشد: در آذربایجان‌های غربی، شرقی و اصفهان به طور تقریبی هوا آرام است.طی سه روز آینده در چهارمحال و بختیاری مهمترین پدیده جوی وزش باد خواهد بود البته می‌تواند غبارآلود هم باشد. در برخی مناطق از جمله نیمه شرقی کرمان انتظار وزش باد در حد خیزش گرد و خاک وجود دارد.

اصغری گفت: هوای تهران در سه روز آینده آرام است و پایتخت نشینان دوشنبه گرمترین روز را تجربه می‌کنند و پنج شنبه خنک‌ترین روز برای آن‌ها خواهد بود.

 

احتمال امروز آینده اصغری میزان خراسان سیستان بلوچستان می‌تواند جریانات پدیده خوزستان افزود هرمزگان کیلومتر دوشنبه گزارش تهران تقریبی منطقه کارشناس مازندران هواشناسی