برگزیده ها
چرا رئیس پارلمان بخش خصوصی به نشست‌های دولت دعوت نمی‌شود؟

مازندمجلس: رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران،با اشاره به شسکت طلسم۱۸ساله دعوت رئیس جمهور از شهردار برای شرکت در جلسات دولت گفت:به رئیس جمهور پیشنهاد می‌کنم در این جلسات از رئیس اتاق‌ ایران هم دعوت کنند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محسن جلال پور رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد با اشاره به دعوت از شهردار تهران در جلسه هیأت دولت در روز چهارشنبه هفته گذشته و شکست طلسم ۱۸ ساله حضور شهردار در نشست‌های هیأت دولت خواستار دعوت از رئیس اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی در این جلسات از سوی رئیس جمهور شد.

متن یادداشت محسن جلال پور به شرح زیر است:

روز چهارشنبه پس از دیدن تصویرحضور شهردارتهران در نشست‎‌ هیأت دولت از خودم پرسیدم چرا رئیس اتاق‌ایران به این نشست دعوت نمی‌شود؟

از سال ۱۳۷۸ شهردار تهران به نشست‌های دولت دعوت نشده‌ اما رئیس جمهور هفته گذشته با دعوت از دکتر محمدعلی نجفی،این طلسم ۱۸ ساله را شکست.

جز این، اخیرا تغییرات دیگری هم به وجود آمده و به نوعی ترکیب هیأت دولت اقتصادی‌تر شده است. به جز وزرای اقتصادی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه که پای ثابت نشست‌های دولت هستند و حق رأی دارند،اخیرا دستیار و معاون اقتصادی رئیس جمهوری نیز به نشست‌های دولت دعوت می‌شوند.

دکتر مسعود نیلی که پیش از این مشاور ارشد آقای روحانی بود در نشست‌های دولت شرکت نمی‌کرد اما اکنون که به سمت دستیار اقتصادی رئیس جمهور منصوب شده، در این نشست‌ها حضور دارد. این حضور قطعا ارزشمند است به خصوص این که دکتر نهاوندیان نیز به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهوری در هیأت دولت صاحب کرسی است.

همه افرادی که به نشست های دولت دعوت می شوند، لزوما وزیر یا معاون رئیس جمهور نیستند.ضمن این که لزوما نباید جزو مدیران ارشد دولتی باشند. مثلا رئیس سازمان صدا و سیما یا شهردار تهران، دولتی نیستند اما به صلاح دید رئیس جمهوری، بدون داشتن حق رأی به نشست‌های دولت دعوت می‌شوند.

از این فرصت استفاده کرده و به  رئیس‌جمهور روحانی پیشنهاد می‌کنم به نمایندگی از تشکل‌های بخش غیردولتی اقتصادایران، از رئیس اتاق‌ایران هم برای حضور در نشست‌های دولت دعوت کنند. در حال حاضر رئیس اتاق‌ایران علاوه بر این‌که نماینده طیف وسیعی از فعالان بخش خصوصی است، در دبیر خانه مشترک اتاق‌های ایران، اصناف و تعاون نیز مسئؤلیت سخنگویی را دارد.

کم‌ترین ثمره این اعتماد،بازسازی اعتماد به نفس و تقویت خودباوری بخش خصوصی است که به گفته آقای روحانی در چند دهه گذشته مظلوم واقع شده و رشد نکرده است.

نشست‌های اقتصادی جمهور شهردار خصوصی معاون جمهوری روحانی اتاق‌ایران گذشته تهران لزوما نیستند اعتماد دولتی می‌شوند چهارشنبه یادداشت اخیرا عنوان دستیار نماینده