برگزیده ها
تلاش چینی‌ها برای حاکمیت بر دنیای رباتیک

مازندمجلس: چینی‌ها که از هزینه فزاینده استخدام نیروی کار جدید نگران هستند تلاش دارند به سرعت به برترین کشور جهان در زمینه تولید انواع ربات مبدل شوند.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، چین تا پیش از این بزرگترین خریدار ربات های صنعتی بوده است، اما به سرعت در تلاس است تا این عقب ماندگی را جبران کند و از رقیب سنتی خود ژاپن جلو بزند.
بر اساس گزارش فدراسیون بین المللی رباتیک، فروش ربات ها در چین تا سال 2018 سه برابر خواهد شد و در سال 2019 بیش از 1.4 میلیون ربات صنعتی جدید در کارخانه های جهان نصب می‌شود که 40 درصد از این رقم مربوط به کشور چین خواهد بود. 
چین امروزه به یک ابرقدرت اقتصادی مبدل شده، اما نگران است دریافت دستمزدهای بیشتر توسط کارگران باعث کندشدن روند توسعه اقتصادی آن شود و لذا بر اساس برآوردهای موسسه تحقیقاتی آی دی سی، چین تا سال 2020 حدود 59.4 میلیارد دلار را در حوزه رباتیک و خدمات مرتبط هزینه خواهد کرد.
چین همچنین برنامه‌های مفصلی را برای خودکفایی در حوزه های مختلف علم و فناوری به اجرا گذاشته و بر اساس آن امیدوار است تا سال 2025 در زمینه های مهمی از جمله صنعت رباتیک به خودکفایی برسد.

م
 

 

رباتیک خودکفایی اقتصادی صنعتی گزارش