برگزیده ها

مازندمجلس: در حالی که تخمین زده می شود شمار مسلمانان روهینگیایی فراری از آزار و ظلم در میانمار به بیش از 250 هزار تن رسیده باشد، 'آنگ سان سوچی' مشاور عالی دولت میانمار ادعا کرد که دولتش در حال تلاش برای حمایت از همه افراد در استان راخین است.

مازندمجلس:  'آنگ سان سوچی' برنده جایزه صلح نوبل که این روزها تحت فشار رهبران جهان و دیگر برندگان این جایزه قرار دارد، به طور مشخص به خروج اقلیت روهینگیا از کشورش برای ورود به بنگلادش اشاره ای نکرد، اما ادعا کرد که دولتش از همه شهروندان این استان محافظت می کند. 
دولت میانمار اقلیت مسلمان روهینگیا را 'شهروند' این کشور به حساب نمی آورد و این گروه را مهاجرانی از بنگلادش می داند و حق شهروندی در میانمار نداشته و تحت ظلم و آزار نظامیان و بودایی های تندرو قرار دارند.
به نوشته تارنمای 'ای.بی.سی'، وی بدون نام بردن از اقلیت روهینگیا به شبکه اخبار بین المللی آسیا وابسته به هند گفت: ما باید از شهروندان خود و همه افرادی که در کشورمان هستند مراقبت کنیم، خواه شهروند ما باشند و یا نباشند. 
'آنگ سان سوچی' همچنین گفت: البته، منابع ما آنگونه که ما می خواهیم کامل و کافی نیستند، ما تلاش خود را به بهترین شکل انجام می دهیم تا از این امر که هر فردی طبق قانون مورد حمایت قرار گیرد، اطمینان کسب نمائیم. 
وی روز سه شنبه هفته گذشته نیز ادعا کرد وجود 'کوه عظیم یخ اطلاعات نادرست' باعث ارائه تصویری نادرست' از واقعیت ها شده است.
به گفته مشاور عالی دولت میانمار، شرایط استان راخین چند دهه پیچیده بوده و این امر 'کمی غیرقابل قبول' است که از دولتش که 18 ماه است قدرت را در اختیار دارد، انتظار داشته باشند تا این مشکلات را حل کند.
'آنگ سان سوچی' این اظهارات را در حالی بیان کرد که نخست وزیر هند نیز به میانمار سفر کرده بود.
مشاور عالی دولت میانمار که نقش رهبری دولت این کشور را بر عهده دارد حتی پیش از روی کار آمدن دولت خود هیچ اقدامی برای پایان دادن به کشتار مسلمانان روهینیگایی انجام نداده است. وی به دلیل مواضع خود در خصوص یکی از بحران های اصلی جهان و منطقه جنوب شرق آسیا مورد انتقاد گروه های بین المللی قرار دارد. 
در اختیار داشتن جایزه صلح نوبل عامل دیگری است که مسئولیت وی را در خصوص شرایط استان راخین سنگین تر می کند، اما وی تاکنون اقدامی که نشان دهنده اراده او برای برقراری صلح در استان راخین باشد، انجام نداده است. 
گروهی شبه نظامی روهینگیایی 25 اوت (سوم شهریور) به پایگاه‌های ارتش و مراکز پلیس میانمار در راخین حمله کردند که به عملیات متقابل ارتش منجر شد. در روزهای بعد نیروهای دولتی متهم شدند به تعقیب و آزار مسلمانان روهینگیا پرداخته که در نتیجه آن، دست کم 400 نفر کشته شده و هزاران نفر خانه‌های خود را ترک کرده و به کوهستان‌ها یا بنگلادش در همسایگی میانمار فرار کردند.
گفته می ‌شود در طول این مدت هزاران خانه متعلق به مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای دولتی و هواداران آنها به آتش کشیده شده است و بیش از 250 هزار نفر وارد بنگلادش شده اند.
میانمار راخین روهینگیا استان بنگلادش جایزه مسلمانان شهروندان اقلیت نداده اقدامی دولتی اختیار هزاران نیروهای المللی دولتش حمایت شهروند باشند مشاور نادرست شرایط