برگزیده ها

مازندمجلس: برخی گمانه‌ زنی‌ها در فضای سیاسی و مجازی عربستان از این حکایت دارد که در صورت کناره‌گیری سلمان بن عبدالعزبز به نفع فرزندش، یک شاهزاده نسل چهارمی، ولیعهد جدید خواهد بود.

مازندمجلس: طی ساعات گذشته، نام "عبدالعزیز بن فهد بن ترکی بن عبدالعزیز آل سعود" شاهزاده سعودی انعکاس گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و فضای سیاسی یافته است و این در حالی است که برخی گمانه‌ زنی‌ها از این حکایت دارد که در صورت کناره‌گیری سلمان بن عبدالعزبز به نفع فرزندش، این شاهزاده سعودی، ولیعهد جدید عربستان خواهد بود.
بر اساس این گزارش، حساب کاربری "کشکول" در توییتر که خود را رصد کننده حوادث عربستان معرفی کرده است، روز گذشته نوشت: عبدالعزیز بن فهد بن ترکی الثانی از جناح سدیری‌ها که در حال حاضر معاون امیر منطقه الجوف است، ولیعهد جدید عربستان خواهد بود.
این در حالی است که مجتهد، فعال توییتری مشهور عربستان نیز که هر از گاهی اخبار پشت‌پرده دربار سعودی را فاش می‌کند، روز پنجشنبه گذشته در تازه‌ترین توییت خود نوشت که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مقدمات لازم برای کناره‌گیری پدر به‌نفع خود را کامل کرده است.
این فعال سعودی گفت که طی امروز یا فردا خبر غافلگیرکننده‌‌ای از ولایت‌عهدی عربستان شنیده می‌شود، اما بن‌سلمان مردد و بسیار نگران است و به همین خاطر احتمال تعویق اعلام این خبر وجود دارد.
مجتهد افزود: نکته غافلگیر کننده این است که ولیعهد جدید از نسل چهارم یعنی از پسران نوادگان عبدالعزیز است و اگر نظر بن سلمان در این رابطه تغییر نکند، من دلیل این انتخاب را خواهم گفت.
برجسته ترین حضور عبدالعزیز بن فهد در عرصه سیاسی عربستان ژوئن گذشته بود که به سمت معاونت فهد بن بدر بن عبدالعزیز، امیر منطقه الجوف منصوب شد.
به گزارش روزنامه سبق عربستان، عبدالعزیز متولد دسامبر 1990 میلادی و فرزند فهد بن ترکی بن عبدالعزیز آن سعود فرمانده نیروی زمینی است.
 «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، 21 ژوئن گذشته پسر خود «محمد بن‌سلمان» را به‌جای «محمد بن‌نایف»، که تا آن روز ولیعهد بود، به‌عنوان ولیعهد و جانشین خود تعیین کرد. در جریان این جابه‌جایی، محمد بن‌نایف، که چهره شناخته‌شده خاندان سعود میان مقام‌های غربی به‌خاطر اقداماتش علیه «القاعده» است، تمامی سمت‌های دولتی خود را نیز از دست داد.
 یک منبع سعودی پیش از این گفته بود که ملک سلمان اخیراً بیانیه‌ای ضبط کرده که در آن واگذاری قدرت به پسرش اعلام شده‌ است.
عربستان عبدالعزیز ولیعهد سعودی سلمان گذشته گزارش بن‌سلمان مجتهد الجوف اعلام بن‌نایف کننده سیاسی کناره‌گیری شاهزاده منطقه