برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی دولت عراق بر عدم پایبندی دولت مرکزی به نتایج همه‌پرسی اقلیم کردستان تاکید کرد.

مازندمجلس: سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق گفت که دولت این کشور به نتایج همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان پایبند نخواهد بود.
وی افزود: استقلالی که اقلیم کردستان به دنبال آن است، یک اقدام غیرقانونی است و با دیدگاه دولت عراق در خصوص حفظ وحدت کشور در تضاد است.
الحدیثی با بیان اینکه دولت عراق هیچ تمایلی به پذیرش ایده استقلال در کشور ندارد، افزود: طبق قانون اساسی، اقلیم کردستان از اختیارات فدرالی برخوردار است و هیچ کسی حق ندارد که به صورت یکجانبه و بدون جلب موافقت طرف دیگر، واقعیت کنونی در عراق را تغییر دهد.
وی در پاسخ به سؤالی درباره توانایی بغداد برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی گفت: ما نمی‌خواهیم وارد درگیری داخلی شویم، اما دولت عراق به نتایج همه‌پرسی پایبند نخواهد بود.
کمیسیون عالی انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق در بخشنامه‌ای آغاز رسمی تبلیغات رفراندوم را ابلاغ کرده است و این تبلیغات از روز سه‌شنبه گذشته آغاز شده است.
همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق قرار است روز 25 سپتامبر (3 مهر) برگزار شود.
در حالی که تصمیم اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی با مخالفت‌های گسترده در سطح بین المللی مواجه شده است و کشورهای مختلف حمایت خود را از وحدت سرزمینی این کشور اعلام کرده‌اند، اما مسعود بارزانی رئیس این اقلیم همچنان بر برگزاری این همه‌پرسی در موعد مقرر تاکید دارد.
اقلیم همه‌پرسی کردستان برگزاری ندارد افزود تبلیغات نخواهد استقلال الحدیثی نتایج بغداد پایبند