برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور چین از همتای فرانسوی خود خواسته است تا نقشی سازنده در از سرگیری مذاکرات مربوط به کره شمالی داشته باشد.

مازندمجلس: شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز جمعه به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفته است که امیدوار است پاریس نقشی سازنده در از سرگیری مذاکرات کره شمالی ایفا کند. این مطلب را تلویزیون دولتی چین اعلام کرده است.
دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد: رهبران دو کشور در گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم اعمال فشار بین المللی بیشتر بر پیونگ یانگ توافق کرده اند تا این کشور به میز مذاکره بازگردد و از تشدید تنش جلوگیری شود.
تلویزیون دولتی چین نیز به نقل از رئیس جمهور این کشور افزود: مساله هسته ای کره شمالی در نهایت تنها از طریق ابزارهای مسالمت آمیز حل و فصل خواهد شد، از جمله از طریق مذاکره و رایزنی.
کره شمالی از ابتدای امسال تاکنون موشک های بالستیک زیادی را آزمایش کرده است، تازه ترین موشک کره شمالی بر فراز ژاپن به پرواز درامد و در نزدیکی جزیره هوکایدو سقوط کرد. کره شمالی روز یکشنبه نیز ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده که این اقدام با محکومیت بین المللی روبرو شده است.
مذاکرات شش جانبه برای حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی در سال 2008 میلادی به بن بست رسیده است.
کارشناسان نظامی بر این باورند که کره شمالی به تولید سلاح های اتمی نزدیک شده است که قادر به هدف قراردادن آمریکا خواهد بود.
ترامپ و شی جین پینگ، چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی متعهد شدند تا اقدامات بیشتری را با هدف دستیابی به خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره انجام دهند.
ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور چین علاقمند است تا کاری انجام دهد. خواهیم دید که آیا او می تواند کاری انجام دهد یا نه. ولی ما نسبت به اتفاقاتی که در کره شمالی در حال وقوع است، صبر و تحمل نخواهیم داشت.
شمالی جمهور فرانسه مذاکرات مذاکره مساله جزیره ترامپ المللی آزمایش اعلام سرگیری تلویزیون دولتی گفت‌وگوی تلفنی