برگزیده ها

مازندمجلس: ایران و ترکیه تا کنون بارها به طور مشترک درباره عواقب و پیامدهای این همه پرسی در امنیت منطقه و عراق به دولت اقلیم کردستان عراق هشدار داده اند.

مازندمجلس: مسعود بارزانی رییس حکومت اقلیم کردستان عراق در مصاحبه ای با تاکید دوباره بر برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق از بغداد، گفت ابراز نگرانی کشورهای همسایه از عواقب همه پرسی استقلال کردستان بیشتر به بهانه تراشی در برابر برگزاری این همه پرسی می ماند. 
بارزانی در مصاحبه ای با رد نگرانی های مطرح شده از سوی برخی کشورهای همسایه عراق از جمله ایران و ترکیه درباره عواقب ثبات زدای همه پرسی 25 سپتامبر(3 مهر) گفت:" اصلا چه موقع اینجا امنیت و آسایش داشته که ما از به هم خوردنش بترسیم؟ کی عراق یکپارچه بوده که الان از به هم خوردنش بترسیم؟ آنها که این حرف‌ها را می‌زنند فقط بهانه می‌تراشند." 
او همچنین گفته است امیدوار است کردها ناچار نشوند برای مناطق مورد مناقشه همانند کرکوک دست به سلاح برده و با دیگران بجنگند.
او درباره ورود احتمالی نیروهای حشد الشعبی به کرکوک گفته است:" اگر آنها فقط تهدید می کنند بگذار حرف خودشان را بزنند. اما اگر بخواهند وارد عمل شوند فکر کنم بعد از آن وضعیت جدیدی پیش رو خواهیم داشت."
بارزانی همچنین از نقش میانجیگرانه ایران برای حل و فصل اختلافات موجود بین دولت بغداد و دولت اقلیم کردستان عراق استقبال کرده است.
همه پرسی غیر الزام آور استقلال کردستان عراق قرار است در روز 25 سپتامبر (3 مهر) برگزار شود.
این همه پرسی با وجود مخالفت های منطقه ای و بین المللی از جمله مخالفت صریح دولت ایالات متحده برگزار می شود.
ایران و ترکیه تا کنون بارها به طور مشترک درباره عواقب و پیامدهای این همه پرسی در امنیت منطقه و عراق به دولت اقلیم کردستان عراق هشدار داده اند.
کردستان بارزانی استقلال درباره عواقب اقلیم بهانه نگرانی بترسیم؟ خوردنش همچنین کرکوک امنیت مخالفت برگزار منطقه همسایه برگزاری مصاحبه تراشی بغداد کشورهای ترکیه مسعود سپتامبر