برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای شورای پنجم شهر تهران مخالف ارائه کمک‌های نقدی به هیئت‌های مذهبی هستند.

مازندمجلس:

الهام فخاری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: برخی فعالیت‌های صورت گرفته از سوی شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی ارتباطی با وظایف این نهاد ندارد.

وی افزود: در بسیاری از مواقع هم پوشانی فعالیت‌های شهرداری با برخی از نهاد‌های دولتی مشاهده شده و باید جلو این موازی کاری‌ها گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حیطه وظایف شهرداری تهران اظهارکرد: اقدامات شهرداری تهران در ایام اربعین باید در نهایت به تهیه برخی زیرساخت‌ها خلاصه شود و نباید این طور باشد که شهرداری به تمام حوزه‌ها ورود پیدا کند.

فخاری با بیان اینکه " برگزاری رویداد‌های مردمی که به فرهنگ عمومی وابستگی دارند باید به مردم سپرده شود" تصریح کرد: شهروندان در انتخاب هیئت‌های مذهبی، هیئتی را ترجیح می‌دهند که متعلق به مردم بوده و از جنس مردم باشد.

وی ادامه داد: ورود شهرداری تهران به مباحث هیئت‌های مذهبی ناخودآگاه ایجاد رانت کرده و باید جلو آن گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر مخالف ارائه کمک‌های نقدی به هیئت‌های مذهبی هستیم تصریح کرد: باید تسهیلات و زیرساخت‌های لازم برای هیئت‌های مذهبی فراهم شود، اما این طور نباشد که کمک‌های نقدی به طور مستقیم در اختیار هیئت‌ها قرار گیرد.

فخاری خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که به دلیل نزدیکی یک مداح با یک مدیر شهری کمک بیشتری به وی  یا هیئت مد نظر آن ارائه شده و همین موضوع مقدمات ایجاد رانت را به وجود می‌آورد.

شهرداری تهران مذهبی هیئت‌های گرفته کمیسیون شورای فرهنگی کمک‌های فخاری ارائه وظایف اسلامی اربعین ایجاد تصریح موازی میزان مخالف هستیم فعالیت‌های