برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در سال‌هاي 1356 و 1357 که ضعف رژيم پهلوي و قدرت انقلاب اسلامي نمايان شد، تمام کساني که در انتظار برپائي يک نظام اسلامي بودند اميدهاي زيادي به اصلاح امور جامعه از جنبه‌هاي مادي و معنوي داشتند.

مازندمجلس: يکي ازاين اميدها مربوط به زدودن خرافات از متن مطالب ديني بود که توسط مبلغان ديني اعم از مداح و منبري وساير افرادي که به نحوي از مقولات ديني سخن مي‌گفتند مطرح مي‌شد. در آن زمان، انقلابيون فکر مي‌کردند يکي از مهم‌ترين اولويت‌هاي نظام حکومتي ديني، ارتقاء محتواي مضامين ديني است که در محافل مذهبي اعم از جشن‌ها و عزاداري‌ها مطرح مي‌شود بطوري که فقط تعاليم منطبق بر اسلام ناب به مردم منتقل خواهد شد و سطح فکر ديني مردم نيز به برکت همين مطالب سطح بالا رشد خيره‌کننده‌اي خواهد يافت و جامعه ايراني به برکت انقلاب اسلامي پيشروترين جامعه ديني در سطح جهان و الگوي ساير جوامع خواهد شد.
به گزارش نامه نیوز در ادامه این مطلب آمده است؛ متأسفانه آنچه در چهار دهه گذشته رخ داده، برعکس انتظارات است بطوري که اکنون سخيف‌ترين مطالب خرافي و بي‌پايه‌ترين ادعاها توسط بعضي منبري‌ها و مداحان در محافل مذهبی مطرح مي‌شوند و سنگين‌ترين ضربه‌ها را به دين اسلام و مذهب شيعه وارد مي‌کنند. در همين ايام منتهي به عيد غدير که عيدالله الاکبر است و مي‌تواند بهترين وسيله براي تحکيم وحدت امت اسلامي و قوي‌ترين امکان براي نشان دادن چهره روشن تشيع علوي باشد، توسط بعضي از مدعيان پيروي از اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام مطالبي در تريبون‌هاي مذهبي مطرح شد که موجب وهن مذهب و ايجاد تفرقه ميان امت اسلامي است. ولايت اميرالمؤمنين بقدري روشن و مستدل است که اثبات آن نيازي به توسل به مطالب ضعيف و غيرمستند ندارد، آنهم مطالبي که به ابزاري براي تمسخر دين توسط معاندان قرار مي‌گيرد و به حساب انقلاب و نظام اسلامي گذاشته مي‌شود.
ورود به مقوله روابط زناشوئي توسط يک فرد ملبس به لباس روحانيت همراه با بيان جزئياتي که شرم آور است، برپائي همايش ترويج چند همسري در اسلام توسط يک فرد معمم، طرح گماشتن افراد روحاني در بيمارستان‌ها تحت عناويني از قبيل روحاني درماني بيماران، استفاده از بعضي روحانيون فاقد معيارهاي لازم در تلويزيون و راديو به عنوان کارشناس مسائل ديني که مطالب آنها از طريق فضاي مجازي براي تمسخر دين و مذهب دست به دست مي‌شود و دخالت مداحان و منبري‌هاي کم سواد در موضوعات سياسي و اجتماعي و اقتصادي و نظامي و بين المللي، از اموري هستند که مشکلات زيادي پديد آورده‌اند درحالي که اصولاً نيازي به ورود روحانيون به چنين مقولاتي نيست. وقتي عده‌اي فکر مي‌کنند روحانيون بايد در مترو مستقر شوند و به سؤالات مذهبي مردم پاسخ بدهند، اين روند غلط به تدريج تا استقرار در اتوبوس و تاکسي و هواپيما به پيش مي‌رود! اينها به معناي ورود فيزيکي روحانيون به تمام شئون زندگي مردم است درحالي که نه تنها در ساختار روحانيت چنين وظيفه‌اي تعريف نشده و هرگز وجود نداشت بلکه اقدامي زيانبار و همراه با عوارض سوء است.
از اينها مهم‌تر اظهارنظرهاي نادرست، خرافي، گمراه‌کننده و موهني است که بعضي از اداره کنندگان محافل مذهبي به دين و مذهب نسبت مي‌دهند و عملاً در جهت خلاف مسير انقلاب و نظامي اسلامي که رسالت مهم آن پالايش دين و مذهب از اين زنگارهاست فعاليت مي‌کنند.
امروز، اکثر مردم به سطحي از آگاهي رسيده‌اند که در مقابل مطالب خرافي واکنش نشان مي‌دهند و مطالب افراد کم سواد فقط در بخش کوچکي از مردم تأثيرگذار است که هنوز آگاهي لازم را ندارند. متأسفانه انتشار مطالب انحرافي اين افراد از طريق رسانه ملي و فضاي مجازي، که اولي از روي غفلت است و دومي با هدف تمسخر، ضربه سنگيني به اعتقادات و باورهاي ديني مردم وارد مي‌کند و اين براي جامعه اسلامي و انقلابي، يک خسران بزرگ است.
وضعيت تأسفباري که امروزه با انتشار مطالب سخيف منسوب به دين و مذهب پيش آمده بايد هرچه زودتر تغيير کند تا محافل مذهبي، اعم از جشن‌ها و عزاداري‌ها به جايگاه‌هاي تجلي اسلام ناب و خالص تبديل شوند. اين هدف، با سه اقدام جدي محقق خواهد شد. اول، نظارت جدي بر محتواي مطالب منبري‌ها، مداحان و اظهارنظر کنندگان مذهبي توسط بزرگان حوزه. دوم، خودداري رسانه ملي از پخش مطالب نادرست، سطحي، بي‌سند و خرافي و انحرافي. و سوم، محدود ساختن حضور و کارکرد روحانيون به جايگاه‌هائي که در وظايف روحانيت تعريف شده است.
رها ساختن امور مذهبي و عدم نظارت بر محتواي آن، که ظاهراً سياست کنوني مسئولين است، آفات فراواني دارد که اگر امروز به آن پايان داده نشود، در آينده قابل کنترل نخواهد بود و سيل بنيان براندازي که آفات آن به راه خواهد انداخت، اعتقادات ديني مردم را با خود خواهد برد.
مطالب مذهبي اسلامي روحانيون خرافي اسلام محافل روحانيت افراد تمسخر مداحان مي‌کنند جامعه انقلاب محتواي مي‌شود نظارت کنندگان نادرست ساختن اينها تعريف امروز انتشار انحرافي آگاهي رسانه درحالي اعتقادات مي‌دهند مطالبي عزاداري‌ها بطوري جشن‌ها استقرار روابط متأسفانه منبري‌ها روحاني مجازي همراه نيازي کارکرد نظامي