برگزیده ها
اجرای طرح روستا تعاون در کهگیلویه و بویراحمد

مازندمجلس: یاسوج - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت که طرح 'روستا تعاون' درروستاهای دارای ظرفیت این استان اجرا می شود.

مازندمجلس: صابر مظاهری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مهم‌ترین ویژگی‌های مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد که طرح «روستاتعاون» باید در آنها اجرا شود شامل برخورداری از حداقل 50 خانوار، اجرا شدن طرح هادی در آنها، داشتن میزان مهاجرفرستی پایین و بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی ساکنان است.
مظاهری عنوان کرد که سهم این استان در طرح «روستاتعاون» 40 تعاونی بوده که باید در 2 مرحله و در سال‌های 1396 و 1397 در روستاهای استان ایجاد و راه اندازی شود.
وی با اشاره به ایجاد 2 تعاونی عمران شهرستانی در استان افزود که باید دهیاران در روستا‌ها برای توسعه شرکت‌های تعاونی با اداره تعاون همکاری لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه یک هزارو 48 تعاونی در استان راکد هستند ،اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه برنامه‌هایی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها پیش بینی شده است.
مظاهری اظهار کرد که سه هزار و 95 تعاونی در استان ثبت شده که از این تعداد 2 هزار و 47 تعاونی فعال و یا در دست اجرا هستند.
وی تصریح کرد که این تعاونی‌ها دارای 258 هزار و 668 نفر عضو و زمینه اشتغال 20 هزار و 410 نفر را ایجاد کرده اند.
مظاهری گفت که در سال 96 تعداد 18 تعاونی با 321 عضو ایجاد و برای 218 نفر فرصت شغلی محقق شد.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت که تجمیع تعاونی می‌تواند زمینه اشتغال و کارآفرینی را در استان افزایش دهد.
مظاهری بر تقویت فرهنگ تعاون در جامعه تاکید کرد و افزود: رسانه ها باید در این راستا همکاری خود را افزایش دهند.
این استان دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده:مسعود علیزاده
7531/1662

اجتماعي

روستا تعاون

اشتغال و كارآفريني

كهگيلويه و بويراحمد

استان تعاونی مظاهری ایجاد تعاون اشتغال اظهار دارای افزود افزایش تعداد زمینه همکاری روستا‌ها روستاتعاون خبرنگار کهگیلویه روستا بویراحمد اشاره توسعه