برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- موضوع نصب دکل ها و آنتن های مخابراتی در ششمین جلسه از پنجمین جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، محسن هاشمی در ششمین جلسه از پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران مجاز است با رعایت طرح جامع و طرح تفضیلی، برای مدت معین جهت نصب دکل های مخابراتی به اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کند.

وی افزود: پیش از این نماینده شورای شهر برای حضور در کارگروه ساماندهی دکل ها و آنتن ها، از کمیسیون عمران معرفی می شد اما قرار شده تغییراتی در این راستا ایجاد و نماینده از سوی کمیسیون محیط زیست معرفی شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوعات مطرح شده پیرامون ضرر آنتن ها و دکل های نصب شده در سطح شهر تهران بیان کرد: بحث آنتن های مخابراتی و امواج آنها، بحثی کلی است و باید به این موضوع توجه شود که برخی ادعا می کنند این امواج سرطان زا و زیان ده هستند و گاه بهای یک ملک تحت تاثیر این دکل ها قرار می گیرد.

هاشمی افزود: در نصب دکل ها بی نظمی ها بسیار زیاد بوده و برخی در قالب بخش خصوصی اقدام به نصب دکل در پشت بام خانه ها می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در موارد اندکی اجازه نصب دکل در زمین های شهرداری ارائه می شود.

در ادامه این جلسه، زهرا صدراعظم نوری تصریح کرد: کمیسیون ها در یک بازه زمانی شورای اول تا پایان شورای چهارم روندی را طی کرده اند و این روند نیازمند بازنگری است.

وی افزود: اتفاقات شورا اگر مورد بازنگری قرار گیرد مشخص می کند چرا موضوعاتی که ماهیت آن برای مثال محیط زیستی است در کمیسیون عمران و یا سایر کمیسیون ها مورد بررسی قرار گرفته اند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به جانمایی دکل ها در سطح شهر تهران اظهارکرد: باید از نگاه محیط زیستی به نصب دکل ها پرداخته شود. نگاه محیط زیست به مسائل در سال های اخیر مغفول بوده و در تصمیم گیری ها جای محیط زیست خالی بوده است.

صدراعظم نوری ادامه داد: در یک مقطع در کمیسیون شهرسازی به موضوع دکل ها پرداخته شده و در شورای چهارم موضوع در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر عوارض سو دکل ها و آنتن های مخابراتی برای شهروندان گفت: این آنتن ها خطراتی را برای شهروندان داشته اما متاسفانه هیچ گاه به موضوع با نگاه محیط زیستی پرداخته نشده است.

محمد سالاری نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: بخش عمده ای از اعتراضات که نسبت به نصب دکل ها است، ناشی از تبعاتی است که برای شهروندان در پی دارد.

وی اظهارکرد: لایحه نصب دکل های مخابراتی باید در کمیسیون معماری و شهرسازی مورد بررسی قرار گیرد.

کمیسیون شورای تهران مخابراتی موضوع زیستی شهروندان پرداخته بررسی ادامه عمران افزود بازنگری چهارم عوارض اظهارکرد شهرسازی تصریح گرفته هاشمی معرفی اقدام اشاره امواج نماینده شهرداری صدراعظم