برگزیده ها
قرارداد با توتال نشان داد جهان به وجود امنیت در ایران پی برده است/ صنعت نفت، پیشتاز استخراج از مخزن برجام

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایران گفت: ورود سرمایه گذار خارجی به بخش انرژی یکی از استراتژی های مهم و موفق دولت تدبیر و امید در خنثی کردن تحریم های ظالمانه است که این موضوع را وزیر موفق نفت تاکنون به خوبی اجرایی کرده است.

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایران گفت: ورود سرمایه گذار خارجی به بخش انرژی یکی از استراتژی های مهم و موفق دولت تدبیر و امید در خنثی کردن تحریم های ظالمانه است که این موضوع را وزیر موفق نفت تاکنون به خوبی اجرایی کرده است.

عباس صمیمی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی با بیان این که امنیت و اطمینان‌بخشی در بازار با مشارکت‌های سرمایه گذار خارجی در کشور ها محقق می شود، بیان کرد: حضور شرکت توتال و قرارداد با وزارت نفت نشان می دهد که جهان پس از برجام به امنیت کشورمان پی برده است و با تلاش خوب وزارت نفت ضمن ورود تکنولوژی به کشور در حوزه انرژی در عرصه دیپلماسی نیز پیام مثبتی برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران به جهان ارائه کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به نقش کشورهای اروپایی مخصوصا فرانسه در تعاملات بین‌المللی، حضور و سرمایه‌گذاری این کشورها در بخش انرژی می‌تواند به همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی کشورمان رونق تازه‌ای بخشد. همچنین حضور بخش خصوصی ایران در در بازارهای جهانی بیش از گذشته امکان پذیر خواهد بود.

صمیمی با بیان این که برای اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند تولید بیشتر و حضور در بازارهای جهانی داریم، خاطر نشان ساخت: یکی از از عوامل موثر در محکم سازی اقتصاد کشورها بهره برداری از میادین مشترک و سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی است که این اقدام با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده وزارت نفت و به ویژه مهندس زنگنه قابل تحقق است.

وی با بیان این که کشورمان نیازمند مدیرانی است که با وورد تکنولوژی و سرمایه گذار خارجی بخش خصوصی را تقویت کنند، بیان کرد: همانطور که در بخش حمل و نقل هوایی توانسسته‌ایم با تدبیر وزارت راه، ضمن نوسازی ناوگان به بازارهای بین المللی توجه بیشتری داشته باشیم ، وزارت نفت هم توانسته با مذاکره با شرکت‌های بزرگ، امید مناسبی در بخش خصوصی ایجاد کند.

صمیمی اظهار داشت:  همکاری و تعامل شرکت های داخلی با شرکت های مطرح جهانی ضمن به روز رسانی فعالیت های اقتصادی و تولیدی آن ها می تواند ضامن حضور موثر آن ها در بازارهای جهانی باشد و همین امر موجب خواهد شد که هرچه زودتر اقتصادمان در مقابل تهدید ها مقاوم شده و استحکام یابد.

وی در ادامه اذعان داشت: سرمایه گذاری خارجی آن هم در اولین قرارداد به روش IPC و حجم نزدیک به 5 میلیارد دلار با کنسرسیومی به رهبری شرکت مطرحی همچون توتال نه تنها برکات عدیده ای چون ثبات اقتصادی، سیاسی و اشتغالزایی را در برخواهد داشت بلکه عاملی برای جلوگیری از طرح تحریم های بیشتر در شورای امنیت می گردد و متعاقب آن باید منتظر سایر شرکت ها و دولت های اروپایی دیگر برای گرفتن سهمی در توسعه صنعتی کشور در دیگر بخش های مختلف اقتصادی به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی باشیم. بدون شک انتقال دانش فنی و فناوری روز دیده شده در قراردادهای IPC سبب تربیت مهندسین کارآمدتر برای فردای این صنعت خواهد بود.

صمیمی اظهار کرد: ایجاد ظرفیت شغلی برای نزدیک به 5 میلیون نفر افراد متقاضی شغل با وجود وضعیت کنونی نظام بانکی و مشکلات گریبانگیر آنان به ویژه با درنظر گرفتن محدودیت منابع جهت اجرای طرح های عظیم ملی و صرفا اتکا به آن راه به جایی نخواهد برد.

این فعال اقتصادی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ به زودی شاهد ورود بانک های خارجی و پذیرش جدی تر آنان از فرصت برجام باشیم تا ظرفیت های بالقوه کشور با ورود منابع جدید در فضای پس از برجام، به عرصه بالفعل برسد.

سرمایه اقتصادی وزارت خارجی صمیمی اظهار گذاری جهانی بازارهای امنیت برجام باشیم خصوصی مدیرعامل کشورمان بیشتر توتال انرژی قرارداد ایجاد سرمایه‌گذاری نیازمند نزدیک گرفتن منابع ظرفیت اقتصاد اجرای بین‌المللی اروپایی کشورها ادامه تکنولوژی تحریم تدبیر