برگزیده ها
بررسی حلقه نو ظهور در جریان اصلاح‌طلبی مازندران/ ابزار مباهِته در دست حلقه نوظهور

اختصاصی مازندمجلس: چندی پیش از وجود حلقه نوظهور اما کهنه‌کار در جریان اصلاح‌طلبی مازندران سخن گفتیم. جریانی که اینک در نظر دارد با تحقیر چهره‌های ملی اصلاح‌طلبان مازندران از یک سو و تهمت و افترا به فعالین سیاسی درون استان از سویی دیگر، تنها یکه تاز عرصه اصلاح‌طلبی استان باشد

اختصاصی مازندمجلس: چندی پیش از وجود حلقه نوظهور اما کهنه‌کار در جریان اصلاح‌طلبی مازندران سخن گفتیم جریانی که با انحصار طلبی و حذف چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان مازندران و حتی تلاش برای رد صلاحیت نامزدهای شاخص اصلاح طلب در ادوار مختلف انتخابات مجلس، اینک در نظر دارد با تحقیر چهره‌های ملی اصلاح‌طلبان مازندران از یک سو و تهمت و افترا به فعالین سیاسی درون استان از سویی دیگر، تنها یکه تاز عرصه اصلاح‌طلبی استان باشد.

اگر چه مباهته ابزاری است که برخی از اعضای جبهه پایداری برای حذف رقیب از آن استفاده می‌نمایند اما به نظر می‌رسد در مازندران نیز ایدئولوگ حلقه نوظهور به روش هم دانشگاهی‌های خود همچون نحوه مواجهه حسام الدین آشنا با اصلاح طلبان و حملات توئیتری او به اصلاح‌طلبان و رویکرد تهاجمی وحید یامین پور و سعید جلیلی عمل می‌نماید از این روی هر بار عده‌ای از اصلاح‌‌طلبان به چوب بهتان و تهمت رانده می‌شوند.

از تهمت‌هایی که در محافل خصوصی پیرامون عملکرد معاون مازندرانی وزیر راه گفته می‌شود تا اندک شانس این گزینه مطرح شده برای استانداری مازندران از بین برود تا تهمت حقوق نجومی برای یکی دیگر از گزینه‌های مطرح استانداری که از استانداران دولت اصلاحات نیز بوده است.

دومینوی تهمت‌های این حلقه نوظهور به اینجا نیز ختم نمی‌شود تا جایی که بسیاری از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مازندران را چه قبل از جلسه اعلام گزینه‌های استانداری و چه بعد از جلسه به شلاق تهمت‌های مختلف نواختند.

انحصارطلبی، تمامیت‌خواهی و روحیه‌ی فاشیستی آنان تا جایی پیش رفت که یکی از گزینه‌های مطرح استانداری را با تهمتی که در این سطور قابل ذکر نیست تخریب کرده و استدلال می‌کند که در صورت رای آوری این فرد در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استعلام او از مراجع قضایی رد می‌شود.

جریان نوظهور، نمایندگان ادوار مجلس همچون حسین روزبهی که از چهره‌های شناخته شده و پاکدست اصلاحات مازندران است را در انتخابات اخیر شورای شهر به عنوان فردی خریداری شده مطرح ساخت و تا نقش این چهره‌ی شاخص اصلاح طلب استان در ترکیب لیست انتخابات شورای شهر ساری به حداقل برسد و حمایت های حسین روزبهی از برخی کاندیدای اصلاح طلب شورای شهر ساری را با شدیدترین حملات غیر‌اخلاقی پاسخ داد. و در رسانه منتسب به این جریان با نقد لیدرگرایی در جریان اصلاح‌طلبی، مواضع لیدرهای اصلاح طلب مازندران را نابخردانه توصیف کرد. نکته جالب اما همین جریان در انتخابات مجلس دهم از ورود یک اصولگرا در لیست امید ساری حمایت کرده و با حملات تمام عیار به دبیر انجمن اسلامی معلمان و رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استان مانع حضور یک اصلاح‌طلب فرهنگی به لیست امید ساری در انتخابات مجلس دهم شد.

امروز این جریان با زیر سوال بردن بالاترین نهاد تصمیم‌ساز اصلاح‌طلبان یعنی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان قصد دارد با تفرق نیروهای اصلاح‌طلب و نا امید‌شدن چهره‌های ملی استان برای بازگشت به مازندران و قبول مسئولیت، یکه تاز عرصه اصلاح‌طلبی استان باشد.

بررسی حلقه نو ظهور در جریان اصلاح‌طلبی مازندران/ ابزار مباهِته در دست حلقه نوظهور