برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- دبیر جشنواره ایده‌پردازی هوایی و هوانوردی گفت: جشنواره ایده‌پردازی هوایی و هوانوردی به همت انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران و ستاد هوایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،مهدی تاج پور گفت:  نخستین دوره جشنواره ایده‌پردازی هوایی و هوانوردی با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی و به همت انجمن‌های علمی دانشجویی کارآفرینی و هوا فضای دانشگاه تهران، با هدف فراهم کردن بستری برای توجه بیش از پیش به اندیشه‌های نو، ابداعات و اختراعات پژوهشگران جوان، در دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.


وی افزود: در این جشنواره که با حمایت ستاد هوایی و با همکاری دانشگاه تهران، توسط اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی کارآفرینی و هوا فضا در حال برگزاری است، پژوهشگران صنعت هوایی می‌توانند تا تاریخ  15 آبان ۱۳۹۶، ایده‌های خود را از طریق سایت جشنواره به Ideasbazar.ut.ac.ir ارسال کنند. کمیته داوری پس از بررسی ایده‌های دریافتی، این فرصت را در اختیار افراد برگزیده قرار می‌دهد تا در حضور نماینده سازمان‌ها و صنایع فعال در صنعت هوایی و همچنین سرمایه‌گذارانی که تمایل به مشارکت در این عرصه دارند، ایده‌های خود را ارائه دهند.


دبیر جشنواره ایده‌پردازی هوایی و هوانوردی خاطر نشان کرد: پژوهشگران می‌توانند در محور‌های بهینه سازی مصرف سوخت،کاربرد‌های نوین پرنده‌های بدون سرنشین در زندگی روزمره،تغییر کاربری وسایل پرنده،توسعه سیستم‌های پیشرانش،ایمنی پرنده‌های بدون سرنشین،تغییر طراحی ظاهری وسایل پرنده،سیستم‌های کنترل گروهی پهپاد‌ها،کاربرد فناوری‌های نوین در طراحی هواپیما و افزایش دقت در پردازش تصویر در شناسایی هدف، ایده‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی در پایان اذعان داشت: دبیرخانه جشنواره به منظور محدود نکردن سقف ایده‌پردازی، هر ایده‌ای خارج از محور‌های پیشنهادی را نیز که قابلیت اجرا داشته و نیز کاربردی باشد، دریافت و بررسی خواهد کرد.

 

جشنواره هوایی تهران دانشگاه هوانوردی ایده‌پردازی ایده‌های پژوهشگران تغییر سرنشین پرنده‌های وسایل پرنده دبیرخانه طراحی سیستم‌های محور‌های بررسی کارآفرینی دانشجویی انجمن‌های توسعه می‌توانند ارسال حمایت صنایع