برگزیده ها
بزرگترین کارخانه صنایع شیرخراسان شمالی امسال بهره برداری می شود

مازندمجلس: فاروج- ایرنا- رئیس جهاد کشاورزی فاروج گفت: تا پایان امسال با بهره برداری از بزرگترین کارخانه صنایع شیر خراسان شمالی در شهرک صنعتی فاروج، بخشی از شیر تولیدی استان برای فراوری به این واحد انتقال داده خواهد شد.

مازندمجلس: احمد کنعانی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: واحد تولیدی لبنیات دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و با شروع به کار آن تمام حجم تولیدی شیر شهرستان به عنوان مواد خام در این واحد استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به پرداخت 60 میلیارد ریال تسهیلات به این واحد تولیدی بیان داشت: شیر مورد نیاز این واحد روزانه 45 تن است که مقدار تولید شهرستان 30 تن است.
کنعانی گفت: با بهره برداری از این واحد، دغدغه فروش شیر دامداران برطرف می شود و برای آنان نیز مقرون به صرفه تر خواهد بود.
کلنگ زنی بزرگترین کارخانه صنایع شیر استان در دومین روز از هفته دولت سال 93 انجام شد.
کارخانه فراوری شیر لبنیات با اشتغالزایی مستقیم 40نفر واعتبار 55میلیارد ریالی در شهرک صنعتی فاروج کلنگ زنی شد که از مجموع رقم اعتبارات 20میلیارد آورده سرمایه گذار و 35میلیارد ریال از تسهیلات سفر رهبری بود ، مقرر بوداین واحد با ظرفیت فرآوری 15تن شیر در ساعت فعال شود.
مرکز شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع شده که این شهرستان به دلیل کوهستانی بودن یکی از قطب های دامپروری استان محسوب می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

اقتصاد

شهرك صنعتي

صنايع شير

فاروج

شهرستان برداری فاروج شمالی تولیدی کارخانه تسهیلات اخبار خراسان استان ایرنا صنایع امسال کنعانی بزرگترین لبنیات