برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر مشاور امارات در امور خارجه تاکید کرد که قطر امروز در سخت‌ترین شرایط است.

مازندمجلس:
خبرگزاری قطر گزارش داد: انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد که قطر امروز بعد از تحریف حقایق در پی اقدام امیر این کشور در برقراری تماس تلفنی با محمد بن سلمان که تمایل خود را به مذاکره نشان داده بود، در سخت‌ترین موقعیت و شرایط خود است.
وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دنبال کردن رسانه‌های قطری بازگشت ساده به تلاش علیه جبهه عربستان - امارات را نشان می‌دهد چرا که آنها اساس مشکل را نادیده می‌گیرند. این طرح تاسف‌بار است و هرگز موفق نخواهد شد.
قطر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در جریان تماس‌های تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تمایل به نشستن بر سر میز مذاکرات و بحث و ‌گفت‌وگو در راستای خواسته‌های 13 گانه چهار کشور محاصره‌ کننده قطر را دارد که منافع همه ‌طرف‌های درگیر را تضمین می‌کند.
قرقاش همچنین تصریح کرد: برادر سردرگم باید آگاه باشد که این بحران ساختگی نیست بلکه نتیجه حمایت از گروه‌های افراط‌گر و توطئه‌چینی برای برهم زدن ثبات همسایگانش است، راه حل این بحران سیاسی غیررسانه‌ای است.
وی در توئیت دیگری نوشت: ما به دنبال حل واقعی این بحران هستیم تا منطقه را از شر سیاست‌های وارده بر کشورهای عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله آشوب و خشونت حفظ کنیم و عربستان خود در جست‌وجو حل این بحران است.
وی در ادامه گفت: آرزو دارم که دوحه پس از این که حاکمیت خود را ارزان فروخت از مانور دست بردارد و در ظاهر و باطن با شفاف باشد زیرا که راهی جز این وجود ندارد و کوتاه‌ترین راه صراحت داشتن با ریاض است.
وزیر مشاور در امور خارجه امارات همچنین نوشت: آنچه که ما دیروز دنبال کردیم ما را نسبت به حل حقیقی این بحران امیدوار کرد اما متاسفانه تریدها، بازنگری‌ها و نبود درایت این فرصت را گرفته و قطر را در سخت‌ترین موقعیت قرار داده است.
وی در پایان گفت: قطر به دنبال تفرقه افکنی میان ریاض و ابوظبی از طریق طرح رسانه‌ای ساده‌اش است و داشتن درایت بحران این کشور با کشورهای همسایه‌اش را حل می‌کند.
پنجم ژوئن عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و دوحه را متهم به "حمایت از تروریسم" کردند این در حالی است که قطر این اتهامات را رد کرد.
بحران امارات دنبال عربستان کشورهای می‌کند موقعیت داشتن حمایت درایت همچنین تمایل قرقاش گزارش سردرگم برادر مشاور خارجه ابوظبی سلمان اعلام سخت‌ترین