برگزیده ها
همايش بين المللي «نقش ابراهيم متفرقه در چاپ كتاب در جهان اسلام» برگزار مي‌شود
مازندمجلس: همايش بين المللي «نقش ابراهيم متفرقه در چاپ كتاب در جهان اسلام» برگزار مي‌شود به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومي مؤسسه خانه كتاب، اين موسسه، همايش بين‌المللي «نقش ابراهيم متفرقه در چاپ كتاب در جهان اسلام» را با همكاري  موسسه «يونس امره» در دي‌ماه سال جاري در موسسه خانه كتاب برگزار مي‌كند.

بررسي شخصيت تاريخي ابراهيم متفرقه، آثار چاپ‌شده به زبان فارسي در چاپخانه ابراهيم متفرقه، تأليفات ابراهيم متفرقه، نقش ابراهيم متفرقه در گسترش زبان فارسي، ابراهيم متفرقه آغازي براي چاپ در عثماني، تأثيرگذاري ابراهيم متفرقه بر صنعت چاپ در امپراتوري عثماني،  تاثيرپذيري كشورهاي اسلامي از فعاليت‌هاي چاپي ابراهيم متفرقه از جمله محورهاي اصلي اين همايش است.

از جمله محورهاي فرعي همايش بين‌المللي «نقش ابراهيم  متفرقه در چاپ كتاب در جهان اسلام» مي‌توان به ناشران و نويسندگان زبان فارسي در امپراتوري عثماني، تأثير كتاب‌هاي چاپ فارسي در امپراتوري عثماني بر صنعت نشر ايران، فارسي‌نويسان امپراتوري عثماني در عصر چاپ، آثار ترجمه‌شده چاپي از عثماني به فارسي و آثار ترجمه‌شده چاپي از فارسي به عثماني اشاره كرد.

علاقه‌مندان بايد چكيده مقاله‌های خود را در 500 كلمه تا 15 آبان‌ماه سال جاري و اصل مقالات خود را تا 15 آذرماه به نشاني الكترونيكي muteferrika@ketab.ir ارسال كنند.
متفرقه ابراهيم عثماني فارسي همايش امپراتوري موسسه اسلام ترجمه‌شده محورهاي بين‌المللي برگزار