برگزیده ها
گوگل دریافت حقوق کمتر توسط کارکنان زن خود را رد کرد

مازندمجلس: گوگل اطلاعات منتشر شده توسط روزنامه نیویورک تایمز در مورد پرداخت حقوق کمتر به زنان در مقایسه با مردان شاغل در این شرکت را رد کرده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس اینسایدر، گوگل می گوید اطلاعاتی که گزارش روزنامه نیویورک تایمز بر مبنای آن نوشته شده نقص های زیادی دارد و لذا محتوای گزارش یاد شده درست نیست.

ظاهرا این گزارش با استفاده از داده هایی نوشته شده که یکی از کارکنان گوگل از داخل این شرکت به نیویورک تایمز منتقل کرده است. اطلاعات یادشده که مربوط به سال 2015 است حاوی داده هایی در مورد میزان حقوق دریافتی حدود 1200 نفر از کارکنان گوگل است که دو درصد نیروی کار این شرکت را شامل می شوند.

برخی کارکنان گوگل اطلاعات مربوط به حقوق‌های پرداختی به خود را به اشتراک می گذارند و از این طریق به همکاران خود امکان می‌دهند تا برای دریافت حقوق بیشتر با مقامات مافوق مذاکره کنند.

بر اساس اطلاعات موجود در این اسناد زنان شاغل در گوگل در مقایسه با مردانی که پست‌های سازمانی مشابهی در اختیار دارند و کارهای یکسانی انجام می‌دهند، دریافتی کمتری دارند. به عنوان مثال کارمندان تازه وارد و سطح یک شرکت گوگل در صورت مذکر بودن به طور متوسط 55900 دلار در سال دریافتی دارند. اما این رقم در مورد زنان سالانه تنها 40300 دلار است و این شکاف درآمدی در پست های بالاتر بیشتر هم می شود.

در گزارش نیویورک تایمز به جزییات این شکاف درآمدی تا سطح شش شغلی پرداخته شده که حتی برخی رده های مدیریتی را در گوگل شامل می شود. البته در سطح هفت شغلی در گوگل متوسط پرداختی زنان سالانه 248500 دلار است که در مقایسه با رقم 219691 دلاری پرداختی به مردان بیشتر است. اما پاداش های پرداختی به مردان در این سطح بیشتر بوده و لذا کمتر بودن میزان حقوق را جبران می کند.

Gina Scigliano سخنگوی گوگل در واکنش به این افشاگری داده های یادشده را پر از اشکال توصیف کرده و تحلیل ارائه شده بر این مبنا را غلط توصیف کرده است. البته وزارت کار آمریکا هم در ماه آوریل گوگل را به پرداخت حقوق کمتر از میزان کافی به زنان شاغل در این شرکت متهم کرده بود. گوگل در واکنش اطلاعاتی را در اختیار این وزارتخانه قرار داده بود.

آ

گزارش بیشتر پرداختی کارکنان میزان دریافتی دارند اطلاعات نیویورک تایمز متوسط درآمدی سالانه مردان توصیف واکنش البته می‌دهند یادشده نوشته مربوط دریافت مقایسه اطلاعاتی اختیار