برگزیده ها
مازندران استاندار تکنوکرات می خواهد

اختصاصی مازندمجلس: شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران پس از برگزاری چندین جلسه و بررسی شاخص‌های یک استاندار مناسب برای استان و با رصد افکار عمومی و نظرات نخبگان به انتخابی شایسته دست زد

اختصاصی مازندمجلس: شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران پس از برگزاری چندین جلسه و بررسی شاخص‌های یک استاندار مناسب برای استان و با رصد افکار عمومی و نظرات نخبگان به انتخابی شایسته دست زد.

 

جلسه‌ی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در ساری برگزار شد و نام سه گزینه برای استانداری پس از رأی‌گیری، رسانه ای شد اما نامی آشنا در رتبه دوم به چشم می خورد؛ مهدی عبوری، شهردار ساری که از جمله مدیران اجرایی در طی این چندسال به شمار می‌رود و با تغییر چهره شهر و انجام پروژه‌های متعددی که شهرداران قبلی در انجام آن ناتوان بودند، خود را به اثبات رسانده است.

از نکات جالبی که باید به آن اشاره کرد حضور دو شخصیت بومی دیگر در بین گزینه‌های انتخابی است.

موردی که قابل توجه می‌باشد آن است که مازندران نیاز به استانداری دارد که به طور پیوسته فعال بوده باشد نه اینکه بطور موقت در یک دوره فعال باشد و در دوره های دیگر خبری از آن نباشد؛ به عبارتی دوره‌های مدیریتی وی منقطع نبوده و پیوسته باشد.

مورد بعدی حضور گزینه‌ی انتخابی در استان است، بدین معنا که در رأس امور حاضر باشد و از نزدیک شاهد وضع اقتصادی، سیاسی، رفاهی باشد و از تمامی ظرفیت‌های استان آگاه باشد.

نکته‌ی بعدی این است که استاندار انتخابی باید دارای چهره‌ی سیاسی، اجرایی و اجتماعی باشد و صرفاً دارا بودن چهره‌ای سیاسی و یا علمی نمی تواند معیار مناسبی برای استاندار شدن باشد.

لازم به ذکر است که داشتن چهره‌ی عمومی و همسو بودن با مردم، از فاکتو‌ر‌های مهم این انتخاب به شمار می‌رود؛ همچنین این مورد که فردی اعتدال‌گرا در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، بتواند آرای مطلوب و بالایی را کسب کند نشان از کارنامه درخشان، فعالیت‌های مؤثر و موفق بودن در مسئولیت قبلی‌اش می باشد.

در طی ادوار گذشته شاهد آن بوده‌ایم که از ظرفیت‌های مازندران آنطور که شایسته بود، استفاده نشده است اما امید است که با تدبیر و تلاش، روحیه‌ی جهادی، جوانگرایی، استفاده از افراد متخصصی که در پست قبلی خود دارای موفقیت‌های درخشانی بوده‌اند بتوانیم استانی آباد را بسازیم.

لذا مازندران در دهه چهارم انقلاب بیش‌از مدیریت سیاسی، عقیدتی و ایدئولوژیک مدیری اجرایی، تکنوکرات و جوان می خواهد؛ حال باید ببینیم تا وزارت کشور با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد به کدام یک از سه گزینه استانداری، رأی مثبت می دهد.

مازندران استاندار تکنوکرات می خواهد