برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دیوان محاسبات به وظیفه خود در مورد حقوق بگیران نجومی عمل نمی‌کند.

مازندمجلس:محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران اظهار کرد: مطابق ماده اول قانون شرح وظایف دیوان محاسبات این نهاد مسئول صیانت از بیت‌المال است اما متأسفانه گزارش شفافی در مورد حقوق‌های نجومی ارائه نمی‌دهد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رهبری در مورد حقوق‌های نجومی گفت: قرار بود طبق حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب کسانی که دراخذ حقوق‌های نجومی و نامشروع بی‌قانونی کردند، مجازات و برکنار شوند. قرار بود به مردم بگویند در این باره چه کرده‌اند اما تا کنون حتی یک نجومی‌بگیر محکوم و بر کنار نشده است و به مردم هم دقیقاً نگفته‌اند در این باره چه کرده‌اند.

حبیبی با اشاره به اطلاعیه روابط عمومی دیوان محاسبات مبنی بر اینکه دیوان محاسبات نجومی‌بگیران را مجاب کرده حقوق‌های غیرقانونی را به خزانه برگرداند و مبالغی هم برگرداندند٬ تصریح کرد: قرار بود نجومی‌بگیران مجازات شوند نه مجاب.

وی با اشاره به قانون خدمات کشوری و نظام هماهنگ پرداخت و دیگر قوانین پرداخت‌های دولت، اظهار داشت: هیچ قانونی پرداخت‌های نجومی به مدیران دولتی را تجویز نمی‌کند، تردیدی نیست نجومی‌بگیران بی‌قانونی کردند؛ پس چرا تا کنون مجازات نشده‌اند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از نمایندگان مجلس خواست موضوع را بطور ویژه پیگیری کنند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد ادعاهای ترامپ و آژانس در خصوص بازدید از سایت‌های نظامی ایران نیز گفت: آمریکا و آژانس بازی خطرناکی را شروع کردند که قبل از برجام هم همین بازی برای گرفتن امتیازات بیشتر و همچنین بهانه‌جویی برای تحریم‌های بیشتر انجام داده بودند و با آنکه این بازی با پرونده «پی ام دی» پایان یافت ولی دوباره می‌خواهند همین فریب و نیرنگ را کلید بزنند.

به گفته حبیبی، موضوع اعتراض آمریکا به تست موشک‌های بالستیک ایران و توسعه فناوری غیرهسته‌ای نظامی ایران نشان می‌دهد آنها از مسایل هسته‌ای ایران خیالشان راحت است و رو به محدود کردن توانایی‌های نظامی ایران پس از پیروزی‌های شگفت‌انگیز در منطقه آورده‌اند؛ به همین دلیل بحث برجام ۲ را مطرح می‌کنند.

وی با اظهار تأسف از اینکه برخی مقامات ایرانی گفته‌اند اگر آمریکا از برجام خارج شد ایران خارج نمی‌شود، تصریح کرد: آقایان باید مشخص کنند از برجام چه مانده است که همچنان آن را یک قرارداد مقدس می‌دانند. کمتر از دو ماه دیگر موعد تحریم‌های جدید که بدتر از تحریم‌های گذشته است فرا می‌رسد، در صورتی که هدف برجام برداشتن تحریم‌ها بود. پس چه چیزی از برجام می‌ماند که آقایان همچنان به آن پایبندند؟!

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه در برجام تنها چیزی که باقی می‌ماند تعهدات ماست که انجام شده است، اظهار داشت: پایبندی به این تعهدات در حالی که دشمن به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است چه مفهومی در ادبیات انقلابی ما دارد. سؤال مهم و کلیدی این است که تکلیف دولت و تعهد رئیس جمهور مبنی بر لغو همه تحریم‌ها چه می‌شود؟!

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اعتراض به کشتار مردم میانمار گفت: جنایاتی که دولت و ارتش میانمار مرتکب شده است بهت و حیرت جهانیان را برانگیخته است. خانه‌ها را آتش می‌زنند، زن و بچه و پیر و جوان را از خانه‌های خود می‌رانند. آنها را زنده‌زنده می‌سوزانند یا مثله می‌کنند. متأسفانه سازمانهای حقوق بشری سکوت پیشه کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از مردم میانمار باید در دستور کار وزارت خارجه باشد، تصریح کرد: وزارت خارجه باید هر روز به مردم گزارش دهد در این باره چه کار کرده است. آنها باید مقدمات ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه ایران از طریق هلال احمر را فراهم کنند.

به گفته دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، مردم ایران و جهان هفته گذشته با برگزاری تظاهرات خشم و نفرت خود را از جنایتکاران میانمار اعلام کردند و فعالیتهای دیپلماسی دولت باید این خشم انقلابی را نمایندگی کند. البته دشمنان مسلمانان میانمار جز زبان زور هیچ زبان دیگری را نمی فهمد.

وی در مورد پاسخ به سؤالی در مورد انتشار خاطرات ابراهیم یزدی نیز گفت: معاون پژوهش مؤسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی می‌گوید دکتر یزدی در نقل خاطرات خود در ۱۵ مورد خلاف‌گویی کرده و موارد خلاف وصیت‌نامه امام(ره) را هم گفته‌ایم که نمی‌توانیم برای انتشار آن مجوز بدهیم.

حبیبی افزود: با آنکه تحریف سخنان امام (ره) در قسمتی از این خاطرات محرز است ظاهراً دستور رفع مشکل مجوز برای انتشار خاطرات دکتر یزدی صادر شده است. به نظر می‌رسد این نوعی عدول از وظایف قانونی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام و نوعی تحریف تاریخ آن هم در عصری است که همه اسناد و مدارک حکایت از این تحریف دارد، است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تحولات منطقه و پیروزی‌های مقاومت علیه تروریست‌ها گفت: هر روز شاهد یک خبر خوب از پیروزی‌های مقاومت در لبنان، سوریه و عراق هستیم. خدا را شکر می‌کنیم تروریست‌ها نفس‌های آخر را می‌کشند. آمریکا در منطقه و جهان بذر اختلاف و ناامنی می‌کارد باید انقلابیون جهان بپاخیزند و جلوی این شرارت را بگیرند.

حبیبی با اشاره به همه‌پرسی استقلال کردستان عراق گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با پایان داعش و گروه‌های تروریستی به دنبال پروژه استقلال کردستان رفته‌اند در صورتی که آنها خوب می‌دانند این پروژه تمامیت ارضی چهار کشور عراق، ترکیه، سوریه و ایران را هدف قرار گرفته است و تهدید جدی برای تمامیت ارضی ماست و استقلال چند کشور بزرگ اسلامی را تهدید می‌کند.

وی افزود: کردهای عراق باید بدانند ابعاد افتادن در این مهلکه چیست. آنها را سال‌ها در داخل و خارج دچار چالش می‌کند که جز کشت و کشتار و هزینه‌های مادی و معنوی هیچ دستاوردی ندارد.

29212

برجام اسلامی دبیرکل حبیبی مؤتلفه آمریکا اشاره میانمار اینکه اظهار نجومی خاطرات حقوق‌های نظامی نجومی‌بگیران تصریح منطقه استقلال تحریف انتشار تعهدات پیروزی‌های تحریم‌های محاسبات کرده‌اند پایان همچنان سخنان دیوان مجازات مؤسسه تنظیم افزود پرداخت‌های قانون دستور وزارت خارجه مقاومت تمامیت تهدید می‌کند پروژه کردستان تروریست‌ها سوریه مانده وظایف کشتار متأسفانه موضوع آقایان اعتراض گزارش بی‌قانونی سؤالی بیشتر می‌دانند گذشته قانونی انقلابی دیگری می‌ماند تحریم‌ها می‌رسد صورتی آژانس