برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - رییس جمهور کشورمان که به منظور شرکت در اولین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری به قزاقستان سفر کرده بود، پس از شرکت در این اجلاس و نیز نشستی ویژه برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار، این کشور را به مقصد تهران کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  حسن روحانی روز یکشنبهو در حاشیه اولین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در آستانه قزاقستان؛در دیدار الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان، اهمیت تکمیل پروژه ریلی مشترک بین دوکشور را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: این پروژه در کنار سایر خطوط ترانزیتی شمالبه جنوب، نه تنها در روابط و همکاری های دو کشور بلکه برای کل منطقه سودمند است. همچنیندو طرف باید همکاری های خود را در زمینه انرژی و تلاش مشترک برای بهبود پایدار وضعیتبازار نفت، تقویت کنند.

روحانی به موضوع تروریسم به عنوان یک معضلمنطقه ای و جهانی اشاره کرد و افزود: تروریسم در منطقه در مسیر شکست قرار گرفته و برایریشه کنی آن باید در کنار اقدامات اطلاعاتی، اقدامات اقتصادی و فرهنگی و همکاری و رایزنیهای مشترک را بیش از گذشته در دستور کار قرار داد.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد که گامهایبلندتر و جدی تر برای اجرایی شدن سریع توافقات دو کشور برداشته شود.

الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان نیزدر این دیدار رای دوباره مردم ایران به روحانی را گواه آن دانست که مردم برنامهها و اقدامات دولت خود را ارزشمند می دانند و گفت: به عنوان دوست و برادر از توفیقاتدولت و ملت ایران عمیقا خوشحال هستیم.

وی اضافه کرد: روابط دو کشور در حال حاضردر بالاترین و دوستانه ترین سطح است. 9 دیدار روسای جمهوری دو کشور طی چهارسال گذشته،تاثیر مثبتی بر روابط تهران - باکو داشته و اطمینان دارم آینده روابط  دو کشور بهتر از امروز خواهد بود.

رییس جمهور آذربایجان اظهار داشت: باکوعلاقمند به ارتقای سطح روابط و تعاملات با ایران در عرصه های مختلف اقتصادی، سرمایهگذاری متقابل، تجارت و دیگر عرصه هاست. همچنین فعال تر کردن و گسترش کریدور شمال -جنوب نیز از دیگر  موضوعات مشترک  مورد علاقه طرفین است که تلاش داریم به لحاظ جغرافیایینیز حوزه آن را به کشورهای گرجستان و اوکراین و فراتر از آن توسعه دهیم.

علی اف تصریح کرد: آذربایجان تروریسم راتهدید مشترک برای همه کشورهای منطقه می داند و علاقمند به هماهنگی و همکاری بیشتر وموثرتر با ایران در مبارزه با این پدیده شوم است.

بیانیه سران کشورهای اسلامی

سران شرکت کننده در نشست علم و فناوریسازمان همکاریهای اسلامی در نشستی فوق العاده وضعیت مسلمانان آسیب دیده و آوارگانمیانمار را بررسی و طی بیانیه ای بر ضرورت پایان بخشیدن به خشونتها، ارسال کمکهایانسان دوستانه و همچنین رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان و آوارگان میانماری تاکید کرد.

بازگشت رئیس جمهور به پایتخت

رییس جمهور کشورمان که به منظور شرکت دراولین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری به قزاقستانسفر کرده بود، پس از شرکت در این اجلاس و نیز نشستی ویژه برای بررسی وضعیت مسلمانانمیانمار، و همچنین  دیدار و گفت‌وگوبا روسای جمهور قزاقستان، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان و ونزوئلا درخصوص مهمترین مسائل در روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی این کشور را بهمقصد تهران کرد.

29216

جمهور کشورهای همکاری روابط آذربایجان اسلامی دیدار روحانی مشترک منطقه همچنین تروریسم بیانیه وضعیت اجلاس اقدامات روسای تهران دوستانه اظهار بررسی نشستی مسائل تاکید جمهوری آستانه پایان الهام پروژه اقتصادی عنوان گذشته