برگزیده ها
افتتاح 2 طرح اقتصادی در منطقه ویژه اقتصای سیرجان

مازندمجلس: کرمان - ایرنا - کارخانه بسته بندی غذای آماده و کارگاه تعمیرات تخصصی موتورهای دیزلی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان با حضور معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، کارخانه بسته بندی غذای آماده با هزینه 13 میلیارد ریال با استفاده از اعتبارات بخش خصوصی و تسهیلات بانکی امروز (دوشنبه) در سیرجان به بهره برداری رسید.
کارخانه بسته بندی غذای آماده در سیرجان با تولید روزانه 2 تن برای 18 نفر اشتغالزایی کرده است.
محصولات کارخانه بسته بندی غذای آماده سیرجان وارد بازارهای مصرف شهرستان های استان و سایر استانهای همجوار می شود.
کارگاه تعمیرات ماشین آلات دیزلی معادن نیز ظهر امروز در سیرجان موره بهره برداری قرار گرفت که اجرای این طرح به دلیل وجود کارخانجات صنعتی و معدنی در این شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است.
کارگاه تعمیرات ماشین آلات دیزلی معادن به عنوان تنها کارگاه آموزشی و تعمیرات تخصصی جنوب شرق در کشور به همت جوانان تحصیل کرده این منطقه راه اندازی شده و بخش عظیمی از مشکلات حوزه تعمیرات ماشین آلات دیزلی ویژه معادن را بر طرف می کند.
مدیر کارگاه تعمیرات ماشین آلات دیزلی معادن سیرجان گفت: 35 میلیارد ریال از اعتبارات بانکی و آورده بخش خصوصی در مرحله نخست راه اندازی این طرح هزینه شده و برای تکمیل و توسعه آن 150 میلیارد ریال نیاز است.
محمد معینی افزود: کارگاه تعمیرات ماشین آلات دیزلی معادن در استان و جنوب شرق کشور نخستین طرحی است که قادر به آموزش تعمیر تخصصی ماشین های دیزلی معادن است.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح افرادی که آموزش می بینند پس از آموزش جذب بازار کار می شوند و این کارگاه با اساتید متخصص قادر به تعمیر کامل ماشین های دیزلی معادن است.
این مسئول یادآورشد: تاکنون برای تعمیر ماشین های دیزلی از متخصصان این فن در کشور چین یا خارج از استان با هزینه گزاف استفاده می شد.
وی تاکید کرد: امروز جوانان نیازمند حمایت مسئولان شرکت های معدنی و صنعتی هستند تا دانش بومی گرایی و تخصص داخلی رونق بیشتری پیدا کند.
معینی تصریح کرد: کارگاه تعمیرات ماشین آلات دیزلی معادن سیرجان با 35 میلیارد ریال هزینه افتتاح شد و برای 18 نفر ایجاد اشتغال کرد.
7435/3029 خبرنگار: محمد ایران نژاد* انتشار دهنده: علی شریفی

اقتصاد

صنعت و معدن

افتتاح طرح

منطقه ويژه سيرجان

دیزلی ماشین معادن سیرجان کارگاه تعمیرات هزینه میلیارد تعمیر افتتاح آموزش استان آماده کارخانه امروز منطقه تخصصی جوانان معینی معدنی اندازی اجرای بانکی شهرستان خصوصی اعتبارات برداری استفاده صنعتی