برگزیده ها
دستگیری سازندگان بازی «نهنگ آبی» / تاکنون هیچ موردی از این بازی در ایران گزارش نشده است

مازندمجلس: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «نهنگ آبی» را نه یک بازی بلکه یک چالش دانست و از دستگیری سازندگان آن در روسیه خبر داد.

مازندمجلس: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «نهنگ آبی» را نه یک بازی بلکه یک چالش دانست و از دستگیری سازندگان آن در روسیه خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن کریمی قدوسی روز یکشنبه در نشست خبری سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای افزود: «نهنگ آبی» یک چالش همانند ریختن سطل آب یخ روی سر است.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای از سه ماه پیش از این موضوع مطلع بود اما آن را رسانه‌‌ای نکرد چون تاثیرات منفی زیادی داشت، گفت: از آنجایی که «نهنگ آبی» نیاز به یک ادمین برای تایید و اعلام مراحل دارد، با دستگیری سازندگان آن عملا دیگر این چالش وجود ندارد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: پرداختن به چنین موضوعاتی سبب می‌شود جریانی شکل بگیرد که بگوید بازی خوب نیست و بحران جدیدی در رابطه با بازی‌ها در سطح کشور ایجاد شود؛ اما باید بگوییم که تاکنون هیچ موردی از این بازی در ایران گزارش نشده است.

چالش «نهنگ آبی» یک بازی اینترنتی است که در چندین کشور وجود دارد.

بازی متشکل از یک سری از وظایف واگذاری شده به بازیکنان توسط مدیران در طول ۵۰ روز است که با چالش نهایی، بازیکن نیاز به ارتکاب خودکشی دارد.

اصطلاح «نهنگ آبی» از پدیده به ساحل آمدن نهنگ‌ها برای خودکشی است.

بازی‌های رایانه‌ای بنیاد گزارش سازندگان دستگیری مدیرعامل خودکشی موردی تاکنون