برگزیده ها
تلاش کشورهای اروپایی برای افزایش مالیات شرکت های فناوری آمریکایی

مازندمجلس: برخی کشورهای اروپایی که از میزان مالیات پرداختی شرکت های فناوری آمریکایی مانند آمازون و گوگل ناراضی هستند در تلاش هستند با بررسی درآمد آنها این مالیات را افزایش دهند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، کشورهای اروپایی تا به حال بارها موسسات فناوری بزرگ آمریکایی را متهم به فرار مالیاتی کرده اند. اما هنوز موفقیتی برای تغییر این روند کسب نکرده اند.

در تازه‌ترین تحول در این زمینه وزرای دارایی کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا با ارسال نامه مشترکی خطاب به رئیس اتحادیه اروپا و همین طور کمیسیون اروپایی خواستار تعیین مالیات برای شرکت های یادشده بر مبنای میزان درآمد آنها و نه سودشان شده اند.

در بخشی از این نامه آمده است که شرکت های مذکور باید بر مبنای درآمدی که در هر کشور کسب می کنند، مالیات پرداخت کنند. قرار است این موضوع در نشست آتی اتحادیه اروپا در کشور استونی در تاریخ 15 سپتامبر مورد بررسی قرار بگیرد.

هنوز مشخص نیست دیگر کشورهای اروپایی با این درخواست چهار کشور یادشده همراهی می کنند یا خیر. گوگل از جمله شرکت هایی است که در این زمینه به شدت تحت فشار قرار دارد. زیرا برای پرداخت مالیات کمتر مقر اروپایی خود را در ایرلند مستقر کرده که قوانین مالیاتی سهل گیرانه ای دارد و از همین کشور عملیات خود در دیگر کشورها را هدایت می کند.

آ

اروپایی مالیات کشورهای فناوری یادشده مبنای اروپا پرداخت مالیاتی آمریکایی زمینه اتحادیه