برگزیده ها
یک مسئول صندوق ضمانت صادرات: امنیت صادرکنندگان را تامین می کنیم

مازندمجلس: شیراز- ایرنا- معاون مدیر خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران گفت که درعرصه تجارت بین المللی احتمال خطرهایی وجود دارد اما صادرکنندگان می توانند از خدمات این صندوق برای بهره مندی از امنیت صادرات خود بهره مند شوند.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا به نقل از مطلب ارسالی روز دوشنبه از اتاق بازرگانی شیراز، محمود عابدنیا در همایش معرفی و آشنایی با خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران در شیراز اظهار کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش خطرپذیری مالی تجارت خارجی را پیگیری می کند و صادرکنندگان، بازرگانان و تجار ما می توانند با خیال آسوده در دنیای رقابت بین المللی حضور داشته باشند.
وی این را هم گفت که خدمات این صندوق تنها به صادرکنندگانی ارائه می شود که قبل از وارد شدن خسارت به آنها زیرپوشش صندوق ضمانت صادرات قرار گرفته باشند زیرا این صندوق جایی می تواند وارد شود که به عنوان بیمه گر به او حق داده شده باشد.
معاون مدیر خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران بیان کرد:‌ مهمترین اولویت صندوق ضمانت صادرات ایران بحث مهم امنیت صادرات است.
عابدنیا بیان کرد: در حال حاضر 900 صادرکننده از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران استفاده می کنند که از این تعداد 24 نفر از استان فارس هستند که باتوجه به میزان صادرات و تاثیرگذاری صادرکنندگان این استان در عرصه تجارت بین الملل، این رقم بسیار کم و شایسته بخش صادرات این استان نیست.
معاون مدیر خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران همچنین عنوان داشت: در حال حاضر این صندوق فرصت اعتباری 500 میلیون دلاری دارد که تا 10 برابر این میزان سرمایه معادل پنج میلیارد دلار می تواند تعهد جاری داشته باشد.
وی اضافه کرد: اکنون معادل دو میلیارد دلار تعهد جاری این صندوق فعال است و فرصتی معادل حدود سه میلیارد دلار امکان سرمایه ای برای پوشش خطرات سیاسی و تجاری برای صادرکنندگان کشور وجود دارد.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876

اقتصاد

تجارت

صادرکنندگان

صندوق ضمانت صادرات

صندوق صادرات ضمانت صادرکنندگان تجارت خسارت خدمات معادل استان میلیارد میزان سرمایه معاون باشند امنیت شیراز عابدنیا تواند عنوان