برگزیده ها

مازندمجلس: پس از آنکه امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه از مخالفانش به دلیل انتقاد از اصلاحات او در حوزه کار به عنوان «تنبل» یاد کرد، منتقدان وی نیز از جمله در شبکه‌های اجتماعی او را «سلطان از زیر کار در روها» یاد کردند.

مازندمجلس:
 آرتی گزارش داد: با این حال رییس‌جمهور فرانسه از کنار این حملات علیه خود رد شده و گفت که از بابت هیچ چیز پشیمان نیست و هدفش پیشرفت کشورش است.
اظهارنظرهای جنجالی ماکرون ابتدا به هنگام سفر روز جمعه او به یونان مطرح شد.
او در یک دانشکده باستان‌شناسی فرانسه در شهر آتن گفت: فرانسه کشوری نیست که به دنبال اصلاحات برود و اصلاح نمی‌کند زیرا ما به دنبال شورش کردن، مقاومت و دور زدن هستیم. این چیزی است که ما فرانسوی‌ها شبیه‌اش هستیم.
ماکرون گفت: فرانسه نیاز به تغییر شکل عمیق از جمله در حوزه کار دارد.
او خاطرنشان کرد: سیاست‌های اصلاحات او «بدون بی‌رحمی با آرامش و با عقل و منطق» اجرا خواهد شد.
رییس‌جمهور فرانسه عنوان کرد: من شدیدا مصمم خواهم بود و تسلیم هیچ کس چه "تنبل‌ها، چه بدبین‌ها و یا افراطی‌ها" نخواهم شد. من از شما نیز می‌خواهم که همین اراده را در هر روز داشته باشید.
استفاده از کلمه تنبل از سوی ماکرون موجب واکنش منفی سیاستمداران فرانسوی و فعالان شبکه‌های اجتماعی علیه او شد.
ژان لوک ملانشون، رقیب سابق ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری واکنش شدیدی به او نشان داده و در توئیتر فراخوان اعتراضی را منتشر کرده و گفت: همه "احمق‌ها، بدبین‌ها و تنبل‌ها" ۱۲ و ۲۳ سپتامبر در خیابان‌ها باشید!
بنوآ آمون، یک مقام حزب سوسیالیست فرانسوی نیز به ماکرون حمله کرده و گفت: از نظر من این حرف‌ها غیرقابل باور است. کسانی که تنبل هستند پولدارهایی هستند که برای زندگی نیاز به کار کردن ندارند و بسیاری از همین پولدارها ماکرون را به عنوان قهرمان‌شان انتخاب کردند.
پیر لوران، یک مقام حزب کمونیست فرانسه نیز گفت: رییس‌جمهور دارد به مردمی که مخالف سیاست‌هایش هستند توهین می‌کند. ماکرون هیچ علاقه‌ای به فرانسوی‌ها ندارد، این مسلم است. در همین حال بسیاری از فرانسوی‌ها در توئیتر ماکرون را «سلطان از زیر کار در روها» خواندند.
با این حال رییس‌جمهور فرانسه بعد از این حملات علیه خود مدعی شد: عده‌ای می‌خواهند با اظهارنظرهای من توجهات را منحرف کنند تا مناقشه‌های غلط درست کنند. من از بابت اظهارنظرهایم متاسف نیستم و کشور تا زمانی که ما حقیقت را نگوییم پیشرفت نخواهد کرد.
ماکرون فرانسه فرانسوی‌ها رییس‌جمهور عنوان باشید بدبین‌ها واکنش فرانسوی تنبل‌ها بسیاری توئیتر اظهارنظرهای گزارش سلطان حملات پیشرفت اصلاحات دنبال هستیم