برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، از گردهمایی بزرگ اندیشمندان حوزه اعتیاد در تهران خبر داد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،محسن روشن پژوه گفت: یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد به همت مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات سوءمصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از فردا به مدت سه روز در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

وی افزود: در کنگره بین المللی دانش اعتیاد، آخرین یافته های علمی حوزه اعتیاد که در جهان مطرح می باشد، توسط اساتید و صاحبنظران خارجی به شرکت کنندگان این کنگره ارائه می‌شود و همچنین اهدا جوایز طب اعتیاد ، جایزه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور و جایزه سلامت وزارت بهداشت از دیگر برنامه های دیگر این کنگره است.

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد همچنین، شرکت بیش از ۲۰ سخنران مطرح بین المللی که عمدتا از کشورهای اروپایی، امریکا، و... شرکت می کنند را از دیگر ویژگی های کنگره امسال ذکر کرد.

روشن پژوه به اهمیت موضوع اعتیاد در جامعه و نتایج مطالعه انجام شده در کشور اشاره کرد که نشان می دهد، مردم بزرگترین مشکل سلامتی در جامعه خود را اعتیاد می دانند و در این زمینه تاکید کرد: این نگرش به دلیل ابعاد گسترده تخریب فردی و اجتماعی معضل اعتیاد به وجود آمده که آن را به بیماری روانی، زیستی و اجتماعی تبدیل کرده است.

دبیر علمی یازدهمین کنگره دانش اعتیاد افزود: این کنگره سه روزه همچنین فرصت مناسبی است که سازمانهای دولتی و غیردولتی (NGO) درگیر و متولی درمان و توانبخشی اعتیاد بتوانند تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار بدهند و در عین حال، نیازهای این حوزه را مطرح کنند.

وی به محورهای این کنگره اشاره کرد و افزود: پیشگیری از اعتیاد، پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد ، رفتارهای جنسی در مصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد ، مشکلات جسمی در مصرف مواد، پرستاری اعتیاد، مددکاری در اعتیاد ، درمان و بازتوانی در اعتیاد ، مصرف الکل و عوارض آن، اعتیاد در گروههای خاص ، اعتیاد و ابعاد فرهنگی، ارزیابی آزمایشگاهی و سنجش مواد، اعتیاد و مسائل اجتماعی، اعتیاد و مسائل قانونی، روان درمانی های اعتیاد، اعتیاد در کودکان و نوجوانان، ژنتیک و اپی ژنتیک ، اعتیاد در زنان، ابعاد شناختی اعتیاد، بیولوژی اعتیاد، رفتارهای اعتیادی، کاهش آسیب، سیاست ها و برنامه ها در کاهش تقاضا برشمرد.

دهمین کنگره بین المللی اعتیاد از چهارشنبه ۲۲ شهریور 96 به مدت ۳ روز در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

 

اعتیاد کنگره المللی افزود همچنین ابعاد اجتماعی دانشگاه یازدهمین جامعه برگزار ژنتیک اشاره رفتارهای درمان مسائل همایش پزشکی تحقیقات بهزیستی توانبخشی پیشگیری جایزه برنامه