برگزیده ها

مازندمجلس: سمنان - سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: چهار هزار تخلف رانندگی با استفاده از دوربین در محورهای مواصلاتی استان طی تعطیلات منتهی به عید غدیر ثبت شده است.

مازندمجلس:احسان منصورکیایی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه مدیریت ترافیک و دریافت اطلاعات برخط تردد در محورهای مواصلاتی استان سمنان با استفاده از دوربین های نظارت ترافیکی، سیستم های ترددشمار و دیگر سامانه های هوشمند انجام می گیرد، اظهار کرد: به طوریکه در این مدت علاوه بر ثبت تعداد ترددها و سایر شاخص های ترافیکی،  با استفاده از سامانه های ثبت تخلف، تخلفات رانندگان نیز در جاده های استان به طور مستمر ثبت می شود.

وی گفت: بر اساس آمار ثبت شده در تعطیلات منتهی به عید سعید غدیر خم طی پنج شنبه هفته گذشته با عبور ۸۴۰  وسیله نقلیه در ساعت از محورهای مواصلاتی استان، پرتردد ترین روز در این بازه ثبت شده است.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان همچنین پرترددترین محور در این ایام را جاده گرمسار-آرادان با متوسط تردد ساعتی یک هزار و ۳۴۶ وسیله نقلیه ذکر کرد و اظهار داشت: رانندگان خودروها رعایت مقررات و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز را مهمترین اصل برای  کاهش تصادفات جاده ای بدانند.

منصورکیایی افزود: درطی این مدت ساعت اوج تردد در ساعت ۱۹ الی ۲۰ روز شنبه ۱۸ شهریور با تردد دو هزار و 527 وسیله نقلیه در محور آرادان-گرمسار اتفاق افتاده است.

وی گفت: به کارگیری سامانه های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی موجب شناسایی هوشمند تخلف، کاهش استفاده از نیروی انسانی و همچنین سبب کاهش تخلفات و تلفات رانندگی در سطح جاده ها خواهد شد.

منصورکیایی در پایان اظهار کر: با توجه به راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱، مردم عزیز درصورتیکه در ایام باقیمانده تابستان قصد سفر دارند میتوانند از امکانات متعدد این سامانه برای مدیریت بهینه سفر استفاده کنند.

استان سامانه مواصلاتی محورهای استفاده وسیله نقلیه سمنان منصورکیایی اظهار آرادان همچنین گرمسار رانندگان ترافیکی رانندگی منتهی مدیریت تعطیلات هوشمند تخلفات