برگزیده ها
همکاری ایران در اطفاء حریق جنگلهای گرجستان

مازندمجلس: یک شرکت هواپیمایی ایرانی با اعزام دو فروند بالگرد MI-۱۷۱ با ظرفیت حمل هر سبد حداکثر ۴ هزار لیتر آب به گرجستان برای خاموش کردن آتش جنگلهای این کشور نقش آفرینی کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی این سازمان، گفت: یک شرکت هواپیمایی ایرانی با اعزام دو فروند بالگرد MI-۱۷۱ با ظرفیت حمل هر سبد حداکثر ۴ هزار لیتر آب به گرجستان برای خاموش کردن آتش جنگلهای این کشور نقش آفرینی کردند.

وی افزود: ماموریت این دو بالگرد در طول ۹ روز صورت گرفته و ۱۰۳ ساعت و ۳۴۹ سورتی پرواز را ثبت کرده و در جابه جایی ۱۰۳ نفر مسافر و همچنین حمل ۵۶۲ تن آب در محار آتش جنگلهای گرجستان بسیار تاثیر گذار بودند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه افزود: سفیر جمهوری اسلامی ایران در یکی از پروازهای عملیاتی حضور داشته و در محل سفارت نیز ضمن ابلاغ مراتب تقدیر مسئولان گرجستانی با اهداء لوح از خدمه پروازی ایران تقدیر و تلاش آنان را شجاعانه و به شمار آورده است.

 گفتنی است؛ حضور دو بالگرد ایران در جریان اطفاء حریق جنگلهای گرجستان در بین مردم و شبکه های اجتماعی و رسانه های این کشور انعکاس قابل توجهی داشته و خواستار همکاری های بیشتر و انتقال تجربیات مدیریت بحران در این خصوص شده اند.

هواپیمایی جنگلهای گرجستان کشوری بالگرد افزود تقدیر روابط همکاری اطفاء عمومی