برگزیده ها

مازندمجلس: مدیر عامل مرکز افکار سنجی ایرانیان گفت: میانگین نمره دولت در سال 96، 12.9 است و میانگین مجموع چهارسال فعالیت دولت یازدهم 13.7 محاسبه شده است.

مازندمجلس: حسن اختری با بیان اینکه مرکز افکار سنجی ایرانیان به عنوان زیر مجموعه موسسه دیده بان افکار عمومی نوید ایرانیان، از سال گذشته با اخذ مجوز از وزارت ارشاد کار خود را آغاز کرد، گفت: در حقیقت اداره این مرکز توسط کارگروهی صورت می گیرد که فعالیت خود در حوزه نظر سنجی را از سال 1387 شروع کرده و در مقاطع مختلف با خبرگزاری‌های فارس، مهر و قدس و آریا همکاری داشته است.
وی با بیان اینکه از امروز همکاری خود با خبرگزاری آنا را آغاز خواهیم کرد، افزود: تا پیش از این نظرسنجی ها به ویژه نظرسنجی های انتخابات سال 92 توسط خبرگزاری مهر منتشر می شد اما از امسال به صورت مستقل عمل کرده و امیدواریم که بتوانیم در آینده نتایج نظر سنجی ها را منتشر کنیم.
اختری با اشاره به اهداف مرکز افکار سنجی ایرانیان گفت: نظر سنجی های مداوم و تحلیل واقعیت‌های جامعه از نگاه مردم، تشخیص و شناسایی فضای افکار عمومی و مساله یابی در سطح جامعه، شناخت پدیده های مختلف اجتماعی و تجزیه و تحلیل آنها، آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی برای تقویت هنجارهای اجتماعی و فرهنگی و ارزیابی عملکرد سازمان ها و دستگاه‌ها برای تصمیم‌گیری‌های هدفمند از مهمترین اهداف این مرکز به شمار می‌رود.
مدیر عامل مرکز افکار سنجی ایرانیان با بیان اینکه انتشار نتایج نظرسنجی‌ها، حق مسلم مردم است، گفت: همانطور که مردم برای نظرسنجی‌ها مورد سوال قرار می گیرند توقع دارند نتایج نظراتشان منتشر شود و مرکز افکار سنجی ایرانیان به این حق احترام می گذارد.
وی با بیان اینکه برخی از مراکز نظر سنجی به دلیل وابستگی های دولتی و حاکمیتی سیاست عدم انتشار نتایج را داشته و برخی نیز به دلیل لزوم تامین هزینه و یافتن کارفرما، از انتشار نتایج خودداری می کنند، افزود: سیاست کارگروه از ابتدا، مبنی بر انتشار نتایج نظرسنجی ها بوده و البته در برخی مواقع نیز در این زمینه موفق نبودیم، زیرا برخی نظر سنجی ها کارفرمای خاصی داشته است.
مدیر عامل مرکز افکار سنجی ایرانیان با بیان اینکه محدودیتی در موضوع نظرسنجی‌ها نداریم، گفت: مرکز افکار سنجی ایرانیان با تکیه بر دانش و تجربه کادر علمی خود با داشتن سال ها تجربه فعالیت در موسسات مختلف و معتبر کشور، آمادگی ارائه خدمات به همه ارگان ها با هر موضوعی را دارد.
وی با اشاره به سطح پوشش نظرسنجی در کشور گفت: در ابتدا کار خود را از تهران شروع کردیم اما هم اکنون فعالیت ما کل کشور را در بر می گیرد.
اختری با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته از عملکرد دولت، توضیح داد:‌ مرکز افکار سنجی ایرانیان عملکرد سه سال اول دولت یازدهم را مورد بررسی قرار داد که نتایج آن پیش از این منتشر شده است.
وی با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت نیز عملکرد سال چهارم دولت یازدهم مورد بررسی قرار گرفت، افزود: بنابر این نظر سنجی که استان تهران را شامل می شود، میانگین نمره دولت در سال 96، 12.9 است و میانگین مجموع چهارسال فعالیت دولت یازدهم 13.7 محاسبه شده است.
مدیر عامل مرکز افکار سنجی ایرانیان با بیان اینکه البته عملکرد دولت یازدهم در کل کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته که نمره آن با اختلاف بسیار کم، پایین تر از نمره تهران است، افزود: این تفاوت خیلی زیاد نیست و نمره تهران را می توان به کل کشور تعمیم داد.
وی با بیان اینکه مرکز افکار سنجی ایرانیان از روش تلفنی برای نظر سنجی های خود استفاده می کند، ادامه داد: روش تلفنی ، روشی معمول در کل دنیا است. البته این امر به معنای نفی سایر روش ها نیست بلکه از نظر اقلیمی، علمی ترین و کم هزینه ترین روش به شمار می رود و در حقیقت می توان گفت که یکی از دستاوردهای مرکز افکار سنجی ایرانیان، تایید روش تلفنی است.
منبع: آنا
افکار ایرانیان اینکه نتایج یازدهم فعالیت عملکرد نظرسنجی افزود انتشار منتشر تهران تلفنی بررسی اجتماعی البته نظرسنجی‌ها اشاره میانگین مختلف اختری تجربه حقیقت گرفته عمومی ابتدا سیاست اهداف جامعه فرهنگی خبرگزاری تحلیل همکاری هزینه